Rundiang Pangguno:Iwan Novirion

Dari Wikipedia baso Minang, ensiklopedia bebas
Loncat ke navigasi Loncat ke pencarian

Pertamaaaax !

Cubolah dibangun Wikipedia:Kadai Kopi nan rancak saketek. Marancang2 laman ambo indak pandai doh :D Gombang (bicara) 7 Pebruari 2013 16.51 (WIT)

Daftar isi

Palanta[suntiang sumber]

Mungkin palanta nan di inkubator nantik diimpor ka sinan. Tanyo ka sia yo? Gombang (bicara) 7 Pebruari 2013 16.58 (WIT)

Saya sudah memindahkan artikel Aceh dan Skandar Keynes tolong diperiksa. Aldo samulo (bicara) 7 Pebruari 2013 17.07 (WIT)

Haha! Baa kaba? Tarimo kasih Bang Iwan. Naval Scene (bicara) 7 Pebruari 2013 18.37 (WIT)
Alhamdulillah. Kini ko wakatunyo awak manyusun siasaik nan tapek untuak manggadangannyo, yo ndak? Salam, Naval Scene (bicara) 7 Pebruari 2013 19.03 (WIT)
Iyo lah. Baa kok ambo samantaro iko bafokus mambuek alaman2 bantuan nan paralu bana? Supayo urang nan iyo bana baru bisa juo mandapek saketek pitunjuak. Naval Scene (bicara) 7 Pebruari 2013 19.31 (WIT)

Semoga menjadi pengurus pertama[suntiang sumber]

Saya do'akan semoga anda menjadi pengurus pertama di sini. Wassalam. Wagino 20100516 (bicara) 7 Pebruari 2013 23.46 (WIT)

Amiin! Saya tidak berambisi untuk posisi itu, namun jika ada kesempatan why not?. Wagino 20100516 (bicara) 7 Pebruari 2013 23.59 (WIT)
Alah limo watt ko Bang Iwan, vote dulu dah tu ka tanang ambo talalok.. :-) Naval Scene (bicara) 8 Pebruari 2013 02.13 (WIT)
Tarimo kasih kambali. Naval Scene (bicara) 8 Pebruari 2013 14.26 (WIT)
Aamiin. Sumuhun, juragan. Sami-sami. Reindra (bicara) 8 Pebruari 2013 15.44 (WIT)

Salamaik datang[suntiang sumber]

Untuk menyambut pengguna baru pake template apa pak? :) Aris riyanto (bicara) 8 Pebruari 2013 09.49 (WIT)

Udah ketemu, pake template {{sd}} Aris riyanto (bicara) 8 Pebruari 2013 09.58 (WIT)

Pengurus[suntiang sumber]

Siapa pengurus di sini? Aldo samulo (bicara) 8 Pebruari 2013 14.46 (WIT)

Re: Bak pasir[suntiang sumber]

Di MediaWiki:Sidebar saja ya. Bennylin (bicara) 8 Pebruari 2013 21.43 (WIT)

Kategori:!Main category[suntiang sumber]

A sarancaknyo tindakan ka kategori ko? Kosongkan? SpartacksCompatriot (bicara) 9 Pebruari 2013 09.43 (WIT)

Oke, ambo biakan se dulu. SpartacksCompatriot (bicara) 9 Pebruari 2013 09.51 (WIT)
Oh iyo da Iwan, tolong baiki templat Citenews-nyo, rusak nampaknyo. Caliak contohnyo di Aston Villa F.C. SpartacksCompatriot (bicara) 9 Pebruari 2013 11.34 (WIT)

Satau ambo salain [[Templat:Kebijakan]] alah ado lo [[Templat:Kabijakan]]. A ma nan nio wak pakai? SpartacksCompatriot (bicara) 9 Pebruari 2013 17.06 (WIT)

Laman Utamo[suntiang sumber]

Uda, manga laman utamonyo balun barubah? -- Si Gam (bicara) 9 Pebruari 2013 20.09 (WIT)

A tu nampaknyo lai mantap tu Da. Cubo cari lu gamba rumah gadangnyo nan pas untuak latar balakang. SpartacksCompatriot (bicara) 9 Pebruari 2013 23.21 (WIT)
Iyo, bia bedo stek awak dari (id). Ado contoh lain ndak? Sarancaknyo gamba dari common nak awak pakai. Atau kalau ado koleksi pribadi poto rumah gadang, upload sajo ka common.  ‹› Iwan Novirion™ Kirim Pesan   9 Pebruari 2013 23.24 (WIT)

Ambo cuma agiah saran sajo Da.. :p Ambo indak pandai desain-desain mode tu. -- Si Gam (bicara) 10 Pebruari 2013 00.37 (WIT)

Lah ambo pelokkan saketek LU. Tolong caliak ma nan rusak atau maleset. :D SpartacksCompatriot (bicara) 10 Pebruari 2013 13.53 (WIT)

Samo-samo Da Iwan[suntiang sumber]

Hariadhi (bicara) 10 Pebruari 2013 02.42 (WIT)

Tarimo Kasih[suntiang sumber]

Alhamdulillah dek lai basamo lalu juo jadi nyo, tarimo kasih ambo sampai an ka sanak dek lai sato lo sa kaki :), Salam, VoteITP (bicara) 10 Pebruari 2013 11.29 (WIT)

Terima kasih kerana mendukung saya. Saya akan membantu Wikipedia ini mencapai lebih 2,000 rencana. Tetapi saya kurang mahir berbahasa Minang, jadi saya akan mengusahakan mengenai rencana tahun masehi.--Aplikasi (maota) 15 Pebruari 2013 01.26 (WIT)
USah dikhuatiri karena bot akan membantu memasukkan interwiki. Saya rasakan kedalaman WBM ini tidak akan menurun. Insyaallah saya akan mengusahakan berkaitan ms:Komun di Perancis pula di Wikipedia Minang ini.--Aplikasi (maota) 15 Pebruari 2013 01.34 (WIT)

Sysop activity[suntiang sumber]

Meskipun masih berumur 3 hari, ternyata situs ini telah mendukung WPMIN untuk data aktivitas pengurus. Salam. Wagino 20100516 (bicara) 10 Pebruari 2013 20.37 (WIT)

Secara pribadi hanya pranala itu yang sering saya pantau untuk melihat kontribusi para pengurus meskipun ada beberapa pranala lain, namun yang paling penting adalah kepedulian kita dalam hal memegang sapu dan pel. Menurut saya kontribusi seorang admin yang Utamo bukanlah untuk membuat artikel bagus hingga pilihan (meskipun hal tersebut juga sangat dibutuhkan, tetapi tidak harus dengan perkakas pengurus, bukan?) melainkan untuk berkontribusi melebihi dari pengguna biasa yang tidak memiliki perkakas seorang opsis.
Hehehe... Sebenarnya dari masa menjabat saya merupakan newbie admin di WPID, namun dari kontribusi saat ini saya telah berada di posisi 5, melampaui banyak pengurus senior lainnya. Salam sejahtera. Wagino 20100516 (bicara) 10 Pebruari 2013 21.52 (WIT)
Memantau perubahan baru secara teratur. Lihat pula id:Wikipedia:Nasihat bagi pengurus baru. Memang kalau baru begini belum banyak pekerjaan, tapi siap-siap saja untuk menangani "serangan komune" :). Selain itu, jangan terlalu banyak menggunakan blokir atau perlindungan dulu. Salam. Bennylin (bicara) 11 Pebruari 2013 09.32 (WIT)
Dihapus dulu saja. Tidak usah diblokir, karena entah mengapa yang membuat adalah akun-akun "single-purpose", dan cuma berhenti setelah membuat satu komune. Bennylin (bicara) 11 Pebruari 2013 20.17 (WIT)
Oh iya, coba disalin dulu id:MediaWiki:Common.js dan id:MediaWiki:Common.css, supaya infobox serta navboxnya mirip. Bennylin (bicara) 11 Pebruari 2013 20.19 (WIT)

Kalahiaran[suntiang sumber]

Mokasih lo Bang Iwan. Iyo bana tu, labiah 'lasuah' kok keceknyo Spartacks. :-) Naval Scene (maota) 15 Pebruari 2013 20.41 (WIT)

Sip.. itu nan talupo tadi.. Naval Scene (maota) 16 Pebruari 2013 00.39 (WIT)
He3x.. bisuak pagi inggo agak patang ka dimonopoli untuak pai ka mall jo soping mingguan! Naval Scene (maota) 16 Pebruari 2013 01.08 (WIT)

MediaWiki[suntiang sumber]

Hi, I saw you translated MediaWiki:Sitesupport. Please consider to use translatewiki: for it so that your translation can be used on all wikis :-) --MF-Warburg (maota) 15 Pebruari 2013 23.30 (WIT)

Blh:Usulan ko[suntiang sumber]

Iko pamikiran nan rancak bana, ambo dukuang karano pasti ka sangaik baguno dalam jangka panjang. Tapi, ambo sacaro paribadi agak cameh jo formatnyo nan rumik. Format nan labiah sadarano, nan indak mambuek urang nan gagok IT jadi sagan, tantulah ka labiah baiak. Info sajo, iko ado duo alaman nan dibuek jo panguruih Wikipedia bahaso Jawa, nan lah ambo pakai tuak baraja jo manulih artikel rintisan di sinan: (1) http://jv.wikipedia.org/wiki/Basa_Indon%C3%A9sia_-_Basa_Jawa ; (2) http://jv.wikipedia.org/wiki/Basa_Jawa_-_Basa_Indonesia . Mungkin kok awak nan masih saketek ko mau, depek pulo manirunyo. Salam, Naval Scene (maota) 16 Pebruari 2013 02.16 (WIT)

Iyo lah 3 kolom tu labiah elok tampeknyo. Salam, Naval Scene (maota) 17 Pebruari 2013 16.29 (WIT)

Hapus[suntiang sumber]

Mohon hapus artikel Sajarah cino, karena isinya ngawur. Terima kasih. Salam. --Dede2008 (maota) 16 Pebruari 2013 16.53 (WIT)

Saya bukan admin di sini. Yosri (maota) 17 Pebruari 2013 18.27 (WIT)
Ya benar. Yosri admin di Wikipedia Malaysia dan mantan admin wiki-id. Betulkan?  ‹› Iwan Novirion™ Kirim Pesan   17 Pebruari 2013 18.35 (WIT)
Hee. . . Saya silap. Saya kira saya menulis di bicara saya. Mungkin ketika menjawap kategori di bawah. Maaf. Yosri (maota) 17 Pebruari 2013 19.27 (WIT)
No problem.  ‹› Iwan Novirion™ Kirim Pesan   17 Pebruari 2013 19.31 (WIT)

Kategori[suntiang sumber]

Adakah seperti yang saya buat ok? Saya letak di kategori distrik. Jadinya India=>distrik=>Kota. Agar tidak terlalu banyak dalam kategori India sehingga pening. Yosri (maota) 17 Pebruari 2013 17.59 (WIT)

Koto India[suntiang sumber]

Saya betuli menurut suntingan anda cuma pertanyaan,

  • kurang = ?? ? ?
  • nagar panchayat dari baso India. (Inggeris tidak tukar. Ia guna nama tempatan Hindi)
  • perbandaran anda mahu tukar pada koto? (koto = bandar. Perbandaran termasuk koto + bandar & pekan sekeliling kota besar. Dalam kes Kuala Lumpur - Koto Kuala Lumpur, tetapi perbandaran Kuala Lumpur turut berkhidmat kawasan sekeliling ie "Kampung Baharu serta Kampung Cendana (kini sekitar Kondominium Cendana dan Hotel Renaissance) yang sekarang sudah pun lenyap daripada peta ibu negara." Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Laporan_Khas/20120714/lk_01/Kubur-di-sebalik-hutan-batu#ixzz2LLP6VvfY © Utusan Melayu (M) Bhd])
  • kawasan diberi notice = ? kawasan yang diwarta akan dibangunkan.
  • kampung industri = ?
  • koto pangkalan (cantonment) = ? Yosri (maota) 19 Pebruari 2013 14.23 (WIT)
Saya masih perlukan jawapan anda untuk saya betulkan rencana sedia ada. Yosri (maota) 19 Pebruari 2013 16.24 (WIT)
Penjelasan seperti di atas. Yosri (maota) 19 Pebruari 2013 18.44 (WIT)

Sitenotice[suntiang sumber]

Kok iyo indak nio serangan artikel kampuang di Azerbaijan dek si Aplikasi tu, ancak pasang sitenotice lai. Jaleh bana tu. Ambo bukak diskusinyo di Waruang Kopi, basatuju atau indak. SpartacksCompatriot (maota) 20 Pebruari 2013 17.39 (WIT)

Mokasi, Da. Lupo ambo nio upload ka Commons patang, alah ado nieknyo patang tu. :D SpartacksCompatriot (maota) 21 Pebruari 2013 18.55 (WIT)

Pola to Templat[suntiang sumber]

Alamak!! :< . Anda perlu bantu saya padamkan laman silap selepas saya pindahkan nanti. Yosri (maota) 21 Pebruari 2013 16.28 (WIT)

Mohon hapuskan yang terdaftar di laman saya. Maaf. Yosri (maota) 21 Pebruari 2013 16.43 (WIT)
Rasanya tiada lagi. Terima kasih. Yosri (maota) 21 Pebruari 2013 17.13 (WIT)

Hoo User Page Bot[suntiang sumber]

In my opinion, this bot does not need a bot flag. The bot edits only user pages requested on meta. Kind regards, Vogone (maota) 21 Pebruari 2013 21.12 (WIT)

RE:Welcome back[suntiang sumber]

Tidak merajuk pun. Cuma tak tahu sama ada ingin menyambung mencipta rencana ataupun berhenti.--Aplikasi (maota) 22 Pebruari 2013 08.32 (WIT)

Bisa kamu bantu mswp sedikit?--Aplikasi (maota) 22 Pebruari 2013 08.39 (WIT)

Boleh aja. Sekarang mswp ada pemilihan admin baru. Harap awak sudi mengundi disana. Lihat ini.--Aplikasi (maota) 22 Pebruari 2013 13.57 (WIT) Terima kasih. Sila lihat rencana Kuala Lumpur yang baru saya cipta tadi. Maaf kerana saya kurang mahir berbahasa Minang.--Aplikasi (maota) 22 Pebruari 2013 14.10 (WIT)

Daftar pangguno[suntiang sumber]

Yes check.svg Alah Uda.. . -- Si Gam (maota) 22 Pebruari 2013 16.17 (WIT)

Translation request[suntiang sumber]

Could you translate some sentences for the sandbox gadget, please? They are still in English, at the moment.

		conf = {
                        subpageName: 'sandbox',
                        portletLabel: 'Sandbox',
                        portletTooltip: 'Go to your sandbox',
                        editintroPagename: 'Template:User_sandbox',
                        preloadPagename: 'Template:User_sandbox/preload'
                 };

Additionaly, translate MediaWiki:Gadget-mySandbox, please. Thanks in advance, Vogone (maota) 24 Pebruari 2013 21.01 (WIT)

Thanks and good luck[suntiang sumber]

Hi Iwan, thanks for picking up on the wp/min on my userpage. Good luck with min.wp too; I know you have all put a lot of hard effort into getting min.wp off the ground. If I can be of any assistance to you and other min.wp editors, especially with issues related to Commons, please feel free to get in touch with me. Cheers, Russavia (maota) 25 Pebruari 2013 05.46 (WIT)

RE:Aplikasi-Bot[suntiang sumber]

Iya, itu bot saya dari mswp. Kini kerjanya menambahkan laman pembicaraan di setiap artikel yang dicipta bagi meningkatkan kedalamannya yang semakin menurun secara drastis.--Aplikasi (maota) 25 Pebruari 2013 06.01 (WIT)

Maksud saya di mswp.--Aplikasi (maota) 25 Pebruari 2013 07.40 (WIT)

Bantuan di minwp[suntiang sumber]

Bisa bantu menterjemahkan templat bincang ke dalam bahasa minang. Ia mempunyai kelebihan dalam tempoh yang panjang.--Aplikasi (maota) 25 Pebruari 2013 10.14 (WIT)

Terjemahkan yang dalam bahasa melayu saje. Yang bahasa Inggirih itu dibiarkan saje sebab takut templat itu rosak.--Aplikasi (maota) 25 Pebruari 2013 10.15 (WIT)
Maaf, sudah ada rupanya, nanti bolehlah saya gunakan templat itu untuk tambah bilangan kontennya agar kedalamannya terus bertambah.--Aplikasi (maota) 25 Pebruari 2013 10.21 (WIT)

Sama juga seperti mswp. Ia juga automatik.--Aplikasi (maota) 25 Pebruari 2013 10.31 (WIT)

Saya harap minwp akan lebih maju ke hadapan sama seperti idwp dan mswp. Kalau guna WBM ia juga digunakan di minwp dan mswp.----Aplikasi (Bincang) 25 Pebruari 2013 10.39 (WIT)
Telah diperbetulkan.----Aplikasi (Bicara) 25 Pebruari 2013 10.47 (WIT)

Re:Siang Uda[suntiang sumber]

Malam da.. haha, indak masalah doh.. kalau samisalnyo itu untuak kabaikkan daripado wikipedia minang, ambo persilahkan, lagian ambo nan harus maagiah kato tarimo kasiah ka uda, dek karano lah mamindahkan itu ka commons. makasih yo da. ( Ⓛⓤⓣⓗⓕⓘ 27 Pebruari 2013 19.31 (WIT))

Laman pengguna mswp[suntiang sumber]

Hi, saya ada lihat perkembangan laman pengguna anda di mswp. Anda juga boleh copy paste laman anda dari idwp ke sana. Lagi pula laman pengguna anda di idwp sangat menarik untuk dilihat.----Aplikasi (Bicara) 27 Pebruari 2013 23.46 (WIT)

Buat masa ini masih belum ada apa-apa lagi.----Aplikasi (Bicara) 28 Pebruari 2013 08.28 (WIT)

Rujuakan[suntiang sumber]

Da Iwan, font kalimek rujuakan nan dihasilkan dek {{reflist}} tolong disasuaian saroman Wikipedia bahaso Indonesia. Raso taganggu lo mancaliak gadang kalimek rujuakan samo gadang jo gadang kalimek artikel. Mokasi. SpartacksCompatriot (maota) 28 Pebruari 2013 19.49 (WIT)

Oh, oke, alah cukuik tu. Mokasi. SpartacksCompatriot (maota) 28 Pebruari 2013 20.33 (WIT)

Re:Hallo[suntiang sumber]

Halo juga Mas Iwan, tolong diperiksa templat-templat yang saya buat, hehe dan ada satu templat lagi yang belum saya buat, templat min-0. Bisa dibantu? Terimakasih. Salam. TracySurya (maota) 1 Maret 2013 01.35 (WIT)

Wah sip sip, rupanya templatnya sudah ada. Hapus saja buatan saya yang copy paste dari id itu. Wiki-min mantab deh. TracySurya (maota) 1 Maret 2013 01.38 (WIT)
Iya, rupanya lebih up to date . Saya kurang paham masalah-masalah beginian. Terimakasih sekali lagi. TracySurya (maota) 1 Maret 2013 01.40 (WIT)

Making changes[suntiang sumber]

I am changing the gadgets over so that they pull the active code from the respective wikis where the code is maintained with Resource Loader , rather than having the code forked and being static and unsupported locally. The scheme is inside the .js files to identify the means to open the file, and the location of the file; and then we need to tell the gadget about how we are importing it, any dependencies and permission. A good guide is mw:Gadget kitchen. Billinghurst (maota) 1 Maret 2013 17.11 (WIT)

Extra. Normally the place for this support is m:Tech which is inhabited by scripters and people with editinterface permissions which enables them to come and do bits, without the requirement for admin or steward rights. Billinghurst (maota) 1 Maret 2013 17.12 (WIT)
Okay, those with which I am familiar I am pretty certain that I have working fine. Some of the others, I either don't know, and with the Min language, I am not comfortable working out what they are meant to do, and/or where. Try them and see how they work, and get back to me or the other url if there are problems. ResourceLoader is the way to go, rather than to copy and paste scripts. If a script works but needs customisation go back and hassle the hacker to see if they will/can split out the customisable parts. See how you go, and apologies if I missed anything. Billinghurst (maota) 1 Maret 2013 18.25 (WIT)

Interwiki[suntiang sumber]

Setiap rencana yang dicipta perlu diletakkan interwiki bagi memudahkan bot menjalankan kerja meletakkan interwiki di wikipedia bahasa lain. Ini juga bisa membantu Wikipedia bahas Minang dikenali di wikipedia lain.----Aplikasi (Bicara) 2 Maret 2013 00.52 (WIT)

Membantu min.wp[suntiang sumber]

Saya disini berhasrat untuk membantu di min.wp kerana saya sudah tidak bersama lagi dengan ms.wp.----Aplikasi (Bicara) 2 Maret 2013 21.57 (WIT)

Maaf, saya tarik balik kenyataan utk bersara dari ms.wp kerana kebanyakannya meminta saya agar terus kekal mungkin saya cuti sebentar di ms.wp ataupun membuat suntingan kecil disana.----Aplikasi (Bicara) 2 Maret 2013 23.00 (WIT)

Wikipedia bahasa Indonesia[suntiang sumber]

Maaf, bisa saya tahu mengapa Wikipedia bahasa Indonesia kehilangan terlalu banyak rencana?. Tak silap saya dahulu pernah mencapai sebanyak ±213,000 sekarang mengapa jadi ±205,000?.----Aplikasi (Bicara) 4 Maret 2013 03.11 (WIT)

pranala pipa[suntiang sumber]

Kalau macam tu, yo paralu wakatu stek, nanti basamo wak ansua-ansua mambaikinyo, Salam VoteITP (maota) 4 Maret 2013 19.30 (WIT)

Re: Kecamatan[suntiang sumber]

Siap, Komandan. :D SpartacksCompatriot (maota) 5 Maret 2013 20.35 (WIT)

Tolong apuih Kategori:Pembagian administratif Indonesia, dek alah ado Kategori:Pambagian administratif Indonesia. Salam, SpartacksCompatriot (maota) 12 Maret 2013 13.21 (WIT)
Yes check.svg Alah Cuman ado sangkuik stek tadi, di templat {{Pambagianadministratifnagara}} "negara" alun ditajamahan ka "nagara", tapi lah dipelok'an. Ciek lai, indak paralu pakai nowiki di Kategori kalau untuak mambuek link/pranala sajo... cukuik agiah tando bagi ":" dimukonyo. Iko untuk Berkas pun bisa dibuek.  ‹› Iwan Novirion™ Kirim Pesan  16.37, 12 Maret 2013 (WIB)

Rencana pilihan ms.wiki[suntiang sumber]

Salam, bisa anda mengundi di sini bagi rencana Kota Kinabalu edisi April. Harap bisa membantu. Terima kasih. ms:Wikipedia:Calon_rencana_pilihan#Kota_Kinabalu----Aplikasi (Bicara) 7 Maret 2013 09.11 (WIT)

Re: Kapulauan[suntiang sumber]

Ambo manarjamahannyo ka bahaso Minang dek mancaliak sistem panamoan sanak-sanak kito di di Aceh, Jawa, saratoSunda nan manarjamahan kato kepulauan. Baa kok manuruik pandapek apak? SpartacksCompatriot (maota) 12 Maret 2013 17.00 (WIT)

Kok mancaliak WPID, lah batua tu, sebab WPEN juo manarjamahan Kepulauan Riau manjadi Riau Islands dan Kepulauan Bangka Belitung manjadi Bangka-Belitung Islands. SpartacksCompatriot (maota) 12 Maret 2013 17.11 (WIT)

This Month in Education: March 2013[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription · Distributed via Global message delivery, 16 Maret 2013 04.32 (WIT)

Timur jo barat[suntiang sumber]

Timur jadi timua, barat jadi baraik? Ambo raso indak pernah urang Minang manyabuik Sumatera Barat jo Sumatera Baraik. Baa tu? SpartacksCompatriot (maota) 16 Maret 2013 13.07 (WIT)

Main Page dilinduangi se, pak. Salamonyo. Samantaro untuak anon sajo dulu. SpartacksCompatriot (maota) 16 Maret 2013 16.31 (WIT)

Roger Federer[suntiang sumber]

If you could help me make an article about Roger Federer on this Wikipedia? Greeting! --Kolega2357 (maota) 22 Maret 2013 17.42 (WIT)

Yes check.svg Done! SpartacksCompatriot (maota) 22 Maret 2013 18.10 (WIT)
Great!  ‹› Iwan Novirion™ Kirim Pesan  18.53, 22 Maret 2013 (WIB)

RE:Welcome back[suntiang sumber]

Baik, maaf kerana bersara masa itu kerana mahu fokus target 200,000 di ms.wiki.----Aplikasi (Bicara) 23 Maret 2013 05.51 (WIT)

Undian[suntiang sumber]

Anda dijemput untuk mengu ndi Nasir36 sebagai penyelia. Sila klik ini untuk mengundi sama ada sokongan,bantahan atau berkecuali.----Aplikasi (Bicara) 23 Maret 2013 06.09 (WIT)

Haha, tidak mengapa kerana beliau jarang melakukan kerja-kerja penyeliaan. Lagipula sekarang saya sedang membanteras pengguna boneka (sockpuppet) yang menyerang peribadi saya di sana. ms:Wikipedia:Kedai_Kopi_(lain-lain)#Pembatasan_tapak_.28site_ban.29_terhadap_pengguna_boneka.----Aplikasi (Bicara) 23 Maret 2013 11.21 (WIT)

Yup, satu akaunnya telah saya sekat Shukur2020 dan lagi satu akaun Filiosus's Saga sedang dibicarakan. Ini bukti mereka orang yang sama dengan membuka sebuah akaun untuk menyerang saya di KedaiKopi meta:Steward_requests/Checkuser#Shukur2020.40ms.wiki.----Aplikasi (Bicara) 23 Maret 2013 11.32 (WIT)

Tanya[suntiang sumber]

Halo mas Iwan, bolehkah saya menanyakan terjemahan dari bahasa Indonesia ke bahasa Minang untuk membantu penambahan artikel? Berikut paragrafnya:

"78430 Andrewpearce (2002 QX48) adalah sebuah asteroid yang terletak di sabuk Utamo. Asteroid ini ditemukan pada tanggal 18 Agustus 2002 oleh S. F. Hönig dari citra-citra NEAT yang diambil di Observatorium Palomar.

Eksentrisitas orbit asteroid ini tercatat sebesar 0,0577354, sementara magnitudo mutlaknya adalah 16,4."

dan

"Plasmodium vivax adalah protozoa parasit dan patogen manusia. P. vivax adalah salah satu dari empat spesies parasit malaria yang umumnya menyerang manusia. P. vivax dibawa oleh nyamuk Anopheles betina."

Terima kasih banyak :) Mimihitam (maota) 24 Maret 2013 18.36 (WIT)

1,400![suntiang sumber]

Baa ndak muncua-muncua samalam ko Pak? Jumlah artikel lah duo kali lipek naiaknyo ko ha. SpartacksCompatriot (maota) 25 Maret 2013 09.56 (WIT)

Iyo, paralu dikerahkan traktor parangkek lunak untuak mangaruak baliak kadalaman WPMin ko, hahahaha. Eh tapi kini awak labiah banyak artikel daripado Banjar. SpartacksCompatriot (maota) 25 Maret 2013 10.12 (WIT)
Oiyo, lupo ambo. Dima lataknyo tu Pak? Common.js? SpartacksCompatriot (maota) 25 Maret 2013 10.20 (WIT)
Iko jo iko nan paralu dikaruak pakai AWB beko Pak Iwan. Daftar jadi dafta, utara jadi utaro, dan banyak kato Indonesia lain nan paralu diminangisasi. SpartacksCompatriot (maota) 25 Maret 2013 10.56 (WIT)

Juo Cat:Artikel nan paralu ditarjamahan dari bahaso Indonesia. SpartacksCompatriot (maota) 25 Maret 2013 11.15 (WIT)

2,000[suntiang sumber]

Terima kasih karena terus setia di sini. Ayuh kita dapatkan 2,000 rencana pula.----Aplikasi (Bicara) 25 Maret 2013 17.32 (WIT)

Hehe.. Saya nak awak dan Spartacks terus menjadi panguruih di sini.----Aplikasi (Bicara) 25 Maret 2013 17.59 (WIT)
Setiap manusia pasti akan sentiasa sibuk di dunia nyata. Mungkin saya aktif sehingga Mei kerana saya akan melanjutkan pengajian saya nanti.----Aplikasi (Bicara) 25 Maret 2013 18.11 (WIT)

Re[suntiang sumber]

Terima kasih banyak mas Iwan :) Saya akan "beraksi" lagi setelah kesibukan minggu ini selesai hehehe. Mimihitam (maota) 25 Maret 2013 17.35 (WIT)

Jorong[suntiang sumber]

Pak, artikel sarupo Tago Palange, Pangian, Lintau Buo, Tanah Datar ko tingkeknyo jorong kan, bukan desa/kelurahan? Lai layak masuak? Ambo indak pernah basuo artikel jorong di WPID do. ڠيچيق سڤارتاچکسچومڤاتريوت 27 Maret 2013 06.02 (WIT)

Iko jo iko tolong dilatakkan di sitenotices, Pak Iwan. SpartacksCompatriot (maota) 27 Maret 2013 09.47 (WIT)

Blokir[suntiang sumber]

Cubo cek, Pak. Iko. SpartacksCompatriot (maota) 29 Maret 2013 20.07 (WIT)

Hanyo salah paham se, kana lo sampai ka diblokir? :)  ‹› Iwan Novirion™ Kirim Pesan  20.25, 29 Maret 2013 (WIB)

Kategori:Tokoh[suntiang sumber]

Hello Iwan, can you help me with two language questions? I miss the langlinks for Kategori:Tokoh. What would be the best translation: artist, intellectual? And is "pangarang" a writer (of novels, dramas etc.) or an author (all kind of texts)? Thanks & greetings --Tokoh-Tom (maota) 1 April 2013 04.07 (WIT)

Thanks for your fast answer! --Tokoh-Tom (maota) 1 April 2013 07.01 (WIT)

Suku Bangsa atau Suku Bangso? Suku atau Urang atau Etnik?[suntiang sumber]

Tanyo ciek Da!

Ambo nio ka manambahkan laman ttg suku-suku bangsa di Indonesia jo Dunia kok bisa. Nan labiah elok atau labiah lazim dek urang minang, Suku Bangso atau Suku Bangsa? taruih, untuk manyabuikkan suku di Indonesia labiah ancak misalnyo Suku Batak atau Etnik Batak atau Urang Batak? Ardzun (maota) 3 April 2013 10.41 (WIT)

Redundansi[suntiang sumber]

Pak Iwan, cubo dicaliak baliak artikel kecamatan hasil AWB tu, ado banyak redundansi "adolah marupokan." Contoh acak: Curup Tengah, Rejang Lebong. Baa tu? SpartacksCompatriot (maota) 4 April 2013 18.52 (WIT)

Tanya[suntiang sumber]

Cara memakai AWB untuk menambahkan artikel bagaimana ya? Terima kasih banyak Mimihitam (maota) 5 April 2013 05.24 (WIT)

Penghargaan[suntiang sumber]

Working Man's Barnstar Hires.png Bintang Penghargaan Kerja Keras
Atas kerja keras saudara mengembangkan artikel bertajuk pembagian administratif Indonesia di WPMin. Selamat!--法汉 Aplikasi 5 April 2013 14.11 (WIT)
Sama-sama, saya mohon kebenaran untuk menyalin AWB dari laman pengguna saudara gunakan agar saya bisa mencipta rencana dengan begitu laju.--法汉 Aplikasi 5 April 2013 14.19 (WIT)
Saya berhasrat untuk menggunakan AWB.--法汉 Aplikasi 5 April 2013 14.25 (WIT)
Susah juga untuk memasangnya.--法汉 Aplikasi 5 April 2013 14.41 (WIT)

Tanya[suntiang sumber]

Akhirnya pertanyaannya jadi, haha. Kenapa ya, kalau column headernya jadi 2, langsung "Error on Davidjohn. Please make sure the column header matches the number of columns on the file." Padahal di column header dan columnnya sudah tercantum. Kalau cuma ada satu langsung jalan, tetapi begitu ada dua langsung erro seperti itu. Kira-kira kenapa ya? Terima kasih :) Mimihitam (maota) 5 April 2013 16.38 (WIT)

Saya tidak ada column ##artikel## sih. Boleh lihat screenshot CSVnya juga? Terima kasih :) Mimihitam (maota) 5 April 2013 16.54 (WIT)

Saya kira2 salahnya di mana ya? Screenshot: http://imageshack.us/photo/my-images/341/salahp.jpg/ Oh iya, kalau mau menambahkan templat yang isinya banyak harus manual ya? Terima kasih :) Mimihitam (maota) 5 April 2013 17.04 (WIT)

Sudah, tapi nggak bisa :/ peringatannya keluar terus Mimihitam (maota) 5 April 2013 17.23 (WIT)

Setelah ngutak ngutik barusan bisa. Oh iya, mas Iwan pakai versi berapa? Saya mengunduh versi terbaru (5.5.0.1) tapi malah error terus. Saya pakai versi lama katanya harus update versi baru. Mimihitam (maota) 5 April 2013 17.26 (WIT)

Windows XP. Tulisannya: "The type initializer for Wikifunctions.Parse.Parsers threw an exception", lalu muncul "Object reference not set to an instance of an object." Dan setiap kali mau ditutup atau mau log in, "Object reference not set to an instance of an object." selalu muncul dan membuat programnya nggak bisa ditutup/nggak bisa log in. Waktu mau distart juga sama. Makanya saya pakai yang versi lama, tapi nggak bisa dipakai untuk start bikin artikelnya krn harus pakai versi baru, tapi versi barunya malah error begitu. Mimihitam (maota) 5 April 2013 17.34 (WIT)

Terima kasih banyak mas Iwan... saya unduh dulu, dan saya coba kemudian :) Mimihitam (maota) 5 April 2013 17.44 (WIT)

Halo m as, sudah saya install NET versi 3.5, tapi hal yang sama masih terjadi :( Mimihitam (maota) 5 April 2013 21.03 (WIT)

Ini bugnya: [1] Mimihitam (maota) 6 April 2013 03.41 (WIT)

Bukan karena itu mas, saya ganti settingan min pun nggak bisa dan error itu langsung muncul. Payahnya, saat saya mau komplain malah dihapus sama pengurusnya, katanya sudah ada yang pernah lapor, padahal laporannya nggak ada yang nanggapin... Mimihitam (maota) 6 April 2013 15.54 (WIT)

OK mas, terima kasih :) Mimihitam (maota) 6 April 2013 18.46 (WIT)

AWB[suntiang sumber]

Pak Iwan, bisa dikarahkan kapa karuak (baco: AWB) untuak mangganti arah mato angin sasuai nan ambo tulih di siko? Tarimo kasih. SpartacksCompatriot (maota) 14 April 2013 13.32 (WIT)

This Month in Education: April 2013[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription · Distributed via Global message delivery, 16 April 2013 04.37 (WIT)

Lai Tau Sanak[suntiang sumber]

Pak Iwan, buliah ambo mintak tolong stek? {{Lai Tau Sanak}} rencananyo akan ditampilan di LU satalah salasai ditarjamahan. Tolong didesain satu kotak khusus untuaknyo di LU. Marancang templat ndak pandai ambo doh. Mokasih. SpartacksCompatriot (maota) 20 April 2013 21.27 (WIT)

Tumbuahan apo tumbuhan[suntiang sumber]

Rancaknyo tumbuahan. Bisa juo tanaman. SpartacksCompatriot (maota) 22 April 2013 22.15 (WIT)

Rintisan vs rancangan[suntiang sumber]

Pak, tolong hapuih kategori 'rintisan' di siko, beko dibuek nan batuanyo, 'rancangan'. SpartacksCompatriot (maota) 23 April 2013 13.14 (WIT)

Mantap! SpartacksCompatriot (maota) 23 April 2013 18.29 (WIT)
Cek Artikel nan patuik diapuih yo, Pak. :D SpartacksCompatriot (maota) 23 April 2013 18.33 (WIT)
Tolong dicek juo {{Kotak suksesi}} pak, baa kok ndak muncul di artikel nyo. Salam, SpartacksCompatriot (maota) 23 April 2013 19.48 (WIT)

Istilah jiwa[suntiang sumber]

Apakah istilah bagi jiwa dalam bahasa Minang? Adakah ianya sama seperti idwp?--法汉 Aplikasi 29 April 2013 03.39 (WIT)

Mujurlah ianya sama, tidak banyak yang perlu ditukar.--法汉 Aplikasi 29 April 2013 03.52 (WIT)

Halo Dinda[suntiang sumber]

Assalamualaikum dinda Iwan, salamaik yo, barakaik parjuangan dinda jo kawan-kawan nan lain, lah ado pulo kini Wikipedia baso Minang. Ambo takajuik sabanta ko, sadang mamareso artikel tokoh padusi, ee ado namo nan masuak ciek, rasonyo salamo ko indak ado namo tu, ndak taunyo dinda Iwan nan mamasuak-an. Tarimokasi yo, salam, sukses salalu.--Jayrangkoto (mangecek) 29 April 2013 09.?? (WIT)

Ha ha ha (sato pulo galak ciek). Ondee ampia talewaikkan namo tu, salamo iko awak indak tau baso baliau tu anak inyiak Sariamin Ismail. Rajin-rajinlah mamasuak-an namo-namo nan masih bakaliaran dilua daftar tu yo Dinda, he he he, bialah alun ado artikelnyo lai, beko lambek-lambek awak buek-an artikelnyo. Tarimokasi, salam.--Jayrangkoto (mangecek) 29 April 2013 10.10 (WIT)
Okelah kalau baitu Dinda. Salamaik baaktivitas, samoga banyak rasaki. Tarimokasi.--Jayrangkoto (mangecek) 29 April 2013 10.25 (WIT)

Perkembangan min.wp[suntiang sumber]

Saya begitu senang melihat perkembangan wikipedia ini. Walaupun masih kecil dan juga baru, namun ia ada juga komunitas yang begitu aktif berbanding dengan bugwiki yang dikira hampir tiada komunitas. Saya harap wiki ini akan terus sukses ke hadapan. Jika bisa, undanglah penutur Minang di idwp untuk menyumbang sekali disini. Tidak kira apapun artikelnya sama ada geografis, sains, matematika, bahasa, agama, sejarah, bisnis dan sebagainya. Saya berharap sangat agar wiki ini akan terus maju ke hadapan.--法汉 Aplikasi 30 April 2013 17.12 (WIT)

Manajamahan[suntiang sumber]

Assalamualaikum Dinda Iwan, tarimokasi yo, lah baisian saketek laman panggono ambo. Baa kaba?, samoga baiak-baiak sajo yo. Ambo ka batanyo ciek ko a. Ambo kan lah manajamahan babarapo artikel biografi tokoh dari Wiki Indonesia ka Wiki Minang, lai indak salah tu?. Lai ndak berang urang usali (asli) nan mambueknyo dulu di Wiki Indonesia?. Ambo kini jadi ragu, tapikia dek ambo, beko urang nan mambuek artikel tu maanggap ambo main lamak se. Baitu dulu yo Dinda, lain wakatu disambuang baliak. Tarimokasi, salam.--Jayrangkoto (mangecek) 1 Mei 2013 16.16 (WIT)

Ok lah kalau baitu Dinda. Tarimokasi banyak yo, salam.--Jayrangkoto (mangecek) 1 Mei 2013 00.07 (WIT)

Kolega2357-Bot[suntiang sumber]

Can my bot to work on this Wikipedia? I use Python version 2.7.3. Greeting! --Kolega2357 (talk) 1 Mai 2013 18.55 (WIT)

Because I know. But I have another problem, it seems to me Python language does not support min language. --Kolega2357 (talk) 1 Mai 2013 22.14 (WIT)

Rencana bot[suntiang sumber]

Selamat sore pak Iwan, adakah anda setuju sekiranya saya menggunakan bot saya untuk mencipta artikel mengenai taun-taun Masehi? Sekadar minta pandangan saja.--法汉 Aplikasi 2 Mai 2013 14.48 (WIT)

Saya sudah mengemukakan permohonan di sini serta di meta.--法汉 Aplikasi 2 Mai 2013 17.34 (WIT)

Mintak tolong[suntiang sumber]

Assalamualaikum dinda Iwan, baa kaba?, samoga baiak-baiak sajo yo. Ambo ka mangadu jo mintak tolong ciek a. Ambo manajamahan/mambuek artikel biografi tokoh, tapi acok indak kalua foto/gambarnyo, baa kok baitu tu?. Ambo lah mancubo mambatua-annyo tapi indak bisa ambo do, maklumlah ambo ko urang gaek gatek. Tolong juolah ambo manambahan gambar/foto ka infobox nan alun ado fotonyo lai, ambo indak bisa. Kalau ndak, ajai ambo caro mamasuak-an foto tu. Baa caronyo manantuan baso foto tu lah bebas di pakai sacaro umum. Dulu ambo pernah mancubo, ee langsuang ditulak dek panguruih, sajak itu ambo indak pernah mancubonyo lai. Baitu dulu yo Dinda, tarimokasi, salam.--Jayrangkoto (mangecek) 3 Mei 2013 16.55 (WIT)

Your temporary access is going to expire soon[suntiang sumber]

Hello, you were granted temporary adminship in this wiki which is going to expire in a few days. Just to let you know that if you want to continue as an administrator here, you need to request an extension on stewards' permission request page on Meta-Wiki. Usually you only have to make a local announcement on your local village pump or request for adminship page, and if there are no objections after no less than three days, your request will be fulfilled. Additionally, if you think the community is big enough to elect a permanent administrator, you can place a local request here for a permanent adminship, so stewards can grant you the permanent access. Please ask me or any other steward if you have any questions. Thank you! Mathonius (maota) 5 Mai 2013 13.46 (WIT)
Harap pak Iwan terus menjadi pengurus di sini. Saya senang jika Pak Iwan, SpartacksCompatriot, Naval Scene dan Ardzun menjadi pengurus sekali disini.--法汉 Aplikasi 5 Mai 2013 16.06 (WIT)

Sama-sama, harap pak Iwan terus berada disini karena disebabkan Pak Iwan wikipedia Minang ini adanya komunitas.--法汉 Aplikasi 5 Mai 2013 17.32 (WIT)

Cekidot[suntiang sumber]

Lah Ambo agiah tahu. Kok indak ado respon, yo pangota gadang urang-urang teknis tu mah. :p SpartacksCompatriot (maota) 9 Mai 2013 22.59 (WIT)

Your temporary access has expired[suntiang sumber]

Hello, the temporary access you requested on this wiki has expired. Just to let you know that If you want it back, feel free to make a local announcement and open a new request on stewards' permission request page on Meta-Wiki later. Moreover, if you think the community is big enough to elect a permanent administrator, you can place a local request here for a permanent adminship, so stewards can grant you the permanent access. Please ask me or any other steward if you have any questions. Thank you! MarcoAurelio (maota) 9 Mai 2013 23.34 (WIT)

Pengurus tetap[suntiang sumber]

Pak Iwan, pergilah memohon status pengurus tetap. Sumbangan pak Iwan sangat diperlukan disini bagi membangunkan wiki ini dan membangunkan pelbagai jenis perkakas baru di wiki ini. Harap pak Iwan akan memohon status sebagai pengurus tetap di meta.--法汉 Aplikasi 10 Mai 2013 16.10 (WIT)

Hmm..susah juga bila menjadi dewasa ini. Sering sibuk dengan dunia nyata. Saya boleh menjadi pengurus sementara untuk membangunkan gajet2 di wikipedia ini. Malangnya, mungkin saya tak bisa menjadi pengurus karena saya ada masalah sedikit dengan bahasa Minang. Saya akan membantu wiki ini dengan mencipta artikel secara pukal.--法汉 Aplikasi 10 Mai 2013 17.28 (WIT)

Saya juga mungkin akan menjadi kurang aktif di ms dan min mulai Juni ini karena terpaksa fokus terhadap peperiksaan dimana ianya antara 5 peperiksaan tersusah di Asia. Baru saya tahu, inilah sebab mengapa pak Iwan tidak pernah memohon status sebagai pengurus di ID mungkin ianya disebabkan oleh kesibukan di dunia nyata. Sedangkan saya lihat pak Iwan sangat sesuai menjadi pengurus di ID dan MIN. Mungkin aja nanti di MS. Di MS juga sudah mula berlaku pengurus yang kurang aktif. Saya rasa lebih baik Spartacks, Naval Scene dan Ardzun menjadi pengurus tetap di sini.--法汉 Aplikasi 10 Mai 2013 17.55 (WIT)

Salam pak Iwan, anda diundang untuk mengundi sanak SpartacksCompatriot di sini.法汉 Aplikasi 10 Mai 2013 18.16 (WIT)

Semoga kalian berdua menjadi pengurus yang rajin dan adil. Saya sudah melakukan sedaya upaya saya untuk membantu kalian berdua. Mungkin saya akan teruskan usaha untuk erkempen di ms dan id nanti.法汉 Aplikasi 10 Mai 2013 23.48 (WIT)

Panguruih tatap[suntiang sumber]

Assalamualaikum, Pak Iwan. Salah satu pangguno alah mancalonan apak sabagai salah satu panguruih tatap Wikipedia bahaso Minang. Mohon konfirmasinyo, manarimo atau manulak di Kadai Kopi, supayo proses pamiliahan bisa segera dimulai. Salam, SpartacksCompatriot (maota) 10 Mai 2013 18.00 (WIT)

Tahniah[suntiang sumber]

Tahniah karena berjaya memperoleh 20 undian. Saya rasa pak Iwan sudah tiba masanya untuk menjadi pengurus tetap disini bersama-sama dengan sanak Ramzy.法汉 Aplikasi 12 Mai 2013 22.56 (WIT)

Undian untuk Naval Scene[suntiang sumber]

Salam semua, anda semua diundang untuk mengundi saudara pak Ichsan sebagai pengurus di Wikipedia bahasa Minang. Untuk mengundi sila ke halaman ini. Saya meminta maaf sekiranya ianya menganggu kalian semua demi masa hadapan Wikipedia bahasa Minang yang lebih baik dengan adanya 3 orang pengurus.法汉 <style="color:green; font-family:Comic Sans MS">Aplikasi 13 Mai 2013 15.21 (WIT)

Sasaran 5,000[suntiang sumber]

Ambo akan terus mengupayakan untuak mencoba sampai 10,000 artikel pula. Ambo juo membagikan masa antara ms dan min tambahanpula di id sekali.法汉 Aplikasi 13 Mai 2013 23.28 (WIT)

This Month in Education: May 2013[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription · Distributed via Global message delivery, 16 Mai 2013 00.03 (WIT)

Tutuik[suntiang sumber]

Pak Iwan, bisa bantu manutuik halaman pamiliahan panguruih ambo? Sagan lo manutuiknyo surang. Tarimo kasih. SpartacksCompatriot (maota) 17 Mai 2013 23.14 (WIT)

Baleh:Tahniah![suntiang sumber]

Tarimo kasih Pak Iwan, jika ado maso ambo akan membantu disini.法汉 Aplikasi 17 Mai 2013 23.21 (WIT)

[suntiang sumber]

Hi Ivan, do you mind removing the 4k celebratory logo? It's been there for almost two months, I think that's enough, especially seeing that you have already crossed the 5k milestone… I'd appreciate it if you reverted back to the regular logo. odder (talk) 18 Mai 2013 05.28 (WIT)

Tarimo Kasih! odder (talk) 18 Mai 2013 15.01 (WIT)

Re: Tooltips[suntiang sumber]

Ambo maikuk'an versi WPID, nampaknyo bajalan lancar di sinan. Kok ado nan salah, a diubah se lah Pak. SpartacksCompatriot (maota) 18 Mai 2013 21.52 (WIT)

Re: Terimakasih[suntiang sumber]

Wuih dapat bunga dobel, di wiki dan FB hehe. Terimakasih kembali. Happy wikipeding! Salam. TracySurya (maota) 19 Mai 2013 00.23 (WIT)

Sudah saya tanam di halaman depan rumah, biar awet hehehe. Tres (maota) 19 Mai 2013 00.27 (WIT)

Blh: Tarimokasi[suntiang sumber]

Yo iyo Dinda Iwan, samo-samo. Yo Dinda-lah nampaknyo nan paliang aktif basamo Ramzy jo Ichsan, kok ndak ka sia lai. Samoga Dinda jo Nanda Ramzy sarato Dinda Ichsan bisa mangemban amanah nan disandangan ka pundak Anda sakalian demi kamajuan Wiki Min. Mari basamo awak buek Wiki Min ko manjadi Wiki nan tasabuik jo tapuji, amiin. Onde iyo, awak takajuik tadi mancaliak bungo rancak bana, bungo aa tu Dinda he he he, tarimokasi yo bungonyo. ?! ?!?!  19 Mai 2013 01.27 (WIT)

Yo, samo-samo. Tananglah Dinda, bungonyo pasti disiram taruih jo aia Aqua campua jo minyak zaitun, supayo barasiah sarato bakilek taruih hehehe.  ?! ?!?!  19 Mai 2013 02.56 (WIT)
Hahaha, tantu iyo Dinda, kok dapek satiok nan dikarajoan tu salalu mantaap.  ?! ?!?!  19 Mai 2013 03.07 (WIT)
Wah, dapek bung lo ambo. Tarimo kasi, Pak. SpartacksCompatriot (maota) 19 Mai 2013 12.49 (WIT)
Sairiang balam jo barabah
Barabah ka taluak pai mandi
Sairiang salam jo sambah
Sambah taunjuak salam kumbali.
. Bang Iwan, tarimo kasih banyak ateh dukuangannyo yo. Samo-samo wak bagotong-royong untuak WpMin ko. Salam, Naval Scene (maota) 21 Mai 2013 14.48 (WIT)

Pamiliahan di ms.wiki[suntiang sumber]

Sanak Pak Iwan diundang untuak mamiliah saudara JerichoNation sabagai panguruih di ms.wiki. Lihat di sini. Tarimo kasih. Salam.法汉 Aplikasi 31 Mai 2013 18.03 (WIT)

Mangarajoi?[suntiang sumber]

Bang Iwan, alamaik2 IP 180.252 ko (dari Depok jo modem Telkom), rasonyo lah mangarajoi awak se jo copas2nyo nan bulek2 ko. Baa sikap awak maadoki nan sarupo tu? Naval Scene (maota) 11 Juni 2013 13.44 (WIT)

O, kok baitu ambo satuju2 se lah Bang Iwan. Salam, Naval Scene (maota) 11 Juni 2013 14.33 (WIT)
Ondeh.. tanyato salain di siko, inyo manyarok pulo di Wp Aceh, Banjar, Banyumas, Jawa, jo Sunda. Bulek2 sarupo tu pulo. Agak-agaknyo indak pamulo. Ambo anyo manyampaian se. Salam, Naval Scene (maota) 21 Juni 2013 18.45 (WIT)

Tolong ciek da[suntiang sumber]

Ambo baru mancubo mamasuakkan bbrp entry baru di kajadian kini ko. Tapi nampaknyo kurang rapih. tolong ciek da dirapikan laman utamo, biar nampak labiah rapi dan indak ado banyak ruang kosong, atau tulisan nan balabiah. mokasi da :) Ardzun (maota) 12 Juni 2013 20.22 (WIT)

Fixing redirect[suntiang sumber]

Can his own bot to fix redirects here on Wikipedia? How to make request for a bot? Template can not find it. Greeting! --Kolega2357 (talk) 15 Juni 2013 02.43 (WIT)

This Month in Education: June 2013[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription · Distributed via Global message delivery, 17 Juni 2013 21.19 (WIT)

Adolah vs adalah[suntiang sumber]

Baa kok diubah sadoalahnyo Pak? SpartacksCompatriot (maota) 20 Juni 2013 15.03 (WIT)

Penghargaan buat anda! [suntiang sumber]

BoNM - Malaysia Hires.png
Bintang Malaysia + Bintang Kerja Kuat
Tireless Contributor Barnstar Hires.gif

Sebagai penghargaan kerana membantu menyiapkan artikel Kota Kinabalu. Salam dari saya. — иz нίpнόp ʜᴇʟᴘ! 20 Juni 2013 19.38 (WIT)

This Month in Education: July 2013[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription · Distributed via Global message delivery, 17 Juli 2013 05.49 (WIT)

Terjemahan[suntiang sumber]

Iwan, terima kasih atas pautan. Algazel (maota) 19 Juli 2013 18.17 (WIT)

Blh: Soal kota jo koto[suntiang sumber]

Wa'alaikumsalam. Maliek ka pambicaroan sabalunnyo [2] [3] jo pandapek rakan dari Kiktenggi tu, (kok Ramzy satuju juo) elok lah awak mulai se mambuek panduan panamoan geografi a la WpMin untuak hal ko. Baitu manuruik ambo, Bang Iwan. Salam, Naval Scene (maota) 23 Juli 2013 15.22 (WIT)

A ambo baru mambaco diskusi ko :) Ambo juo baru mancaliak kamuih, dan di sinan nan ado "kota". Ambo satuju kok nio diubah sadoalahnyo. Silakan nan labiah ahli mangeksekusi. :) SpartacksCompatriot (maota) 25 Juli 2013 22.51 (WIT)

AWB[suntiang sumber]

AWB-nyo bilo dijalanan juo pak untuak mangganti "koto"? :) SpartacksCompatriot (maota) 29 Juli 2013 16.15 (WIT)

Ado artikel rancak di Singgalang Nama Nagari. Baa kok wak pakai juo di WpMin ko? Salam, Naval Scene (maota) 2 Agustus 2013 20.28 (WIT)
Soal rujuakan tu memang paralu "mangakeh-ngakeh ka dasar-dasar", kok keceknyo Pak Jay. Ambo raso komunitas panutua asali sarupo Cimbuak.net jo Rantau.net dapek wak pagunoan, salain rujuakan2 lainnyo nan taseba di internet. Salam, Naval Scene (maota) 6 Agustus 2013 12.49 (WIT)

Diskusi[suntiang sumber]

Mintak pandapek di siko, Da. Tarimo kasih. SpartacksCompatriot (maota) 16 Agustus 2013 23.08 (WIB)

This Month in Education: August 2013[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription · Distributed via Global message delivery, 21 Agustus 2013 05.04 (WIB)

This Month in Education: September 2013[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription · Distributed via Global message delivery, 17 September 2013 04.36 (WIB)

This Month in Education: October 2013[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription · Distributed via Global message delivery, 16 Oktober 2013 02.17 (WIB)

This Month in Education: November 2013[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription · Distributed via Global message delivery, 19 Nopember 2013 05.41 (WIB)

This Month in Education: December 2013[suntiang sumber]





Headlines
To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.
If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

This Month in Education: January 2014[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

2014-6-1[suntiang sumber]

Terima kasih box selamat datangnya.Aldnonymous (maota) 6 Pebruari 2014 16.51 (WIB)

This Month in Education: February 2014[suntiang sumber]

This Month in Education: March 2014[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

This Month in Education: April 2014[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

Anna Koval (WMF) (talk) 16 April 2014 05.05 (WIB)

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

This Month in Education: May 2014[suntiang sumber]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

MediaWiki message delivery (maota) 16 Mai 2014 03.08 (WIB)

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

This Month in Education: June 2014[suntiang sumber]





Headlines
Highlights  · Single page edition

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

MediaWiki message delivery (maota) 16 Juni 2014 12.12 (WIB)

If this message is not on your home wiki's talk page, please update your subscription.

This Month in Education: July 2014[suntiang sumber]

15 Juli 2014 21.07 (WIB)

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

This Month in Education: August 2014[suntiang sumber]

This Month in Education: September 2014[suntiang sumber]

Updates, reports, news, and stories about how Wikipedia and Wikimedia projects are used in education around the world.

Headlines · Highlights · Single page · Newsroom · Archives · Unsubscribe · MediaWiki message delivery (maota) 17 September 2014 22.19 (WIB)

This Month in Education: October 2014[suntiang sumber]

Updates, reports, news, and stories about how Wikipedia and Wikimedia projects are used in education around the world.

MediaWiki message delivery (maota) 4 Desember 2014 03.55 (WIB)

This Month in Education: November 2014[suntiang sumber]

Updates, reports, news, and stories about how Wikipedia and Wikimedia projects are used in education around the world.

This Month in Education: December 2014[suntiang sumber]

--MediaWiki message delivery (maota) 6 Januari 2015 08.27 (WIB)

This Month in Education: [January 2015][suntiang sumber]

MediaWiki message delivery (maota) 1 Pebruari 2015 11.16 (WIB)

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

This Month in Education: [February 201[suntiang sumber]

MediaWiki message delivery (maota) 1 Maret 2015 04.25 (WIB)

Birokrat[suntiang sumber]

Terkait pengusulan status bot, memang dengan belum adanya birokrat di proyek ini maka kita harus mengajukannya ke meta dengan syarat telah melakukan diskusi minimal selama 1 minggu di wiki lokal tersebut.

Berkaitan dengan status birokrat di sini, saya berharap Uda Iwan besedia diusulkan untuk mengisi kekosongan tersebut agar min.wp memiliki birokrat sendiri. Bila setuju maka saya akan membuka diskusi pengusulan status tersebut. Bagaimana, Uda? Wagino 20100516 (maota) 6 Maret 2015 05.40 (WIB)

Saya merasa tersanjung atas inisiatif Mas Wagino 20100516. Pada dasarnya saya setuju, mengingat kesibukan pekerjaan saya belakangan ini agak berkurang. Mudah-mudahan bisa berkonsentrasi di Wikipedia. Salam.  ‹› Iwan Novirion™ Kirim Pesan   6 Maret 2015 10.03 (WIB)
Baiklah, Uda! Akan segera saya buka halaman diskusinya. Semoga mulai besok, tanggal 7 Maret 2015, pukul 00.00 (UTC) sudah bisa dilaksanakan pemungutan suara. Salam sejahtera. Wagino 20100516 (maota) 6 Maret 2015 11.03 (WIB)

This Month in Education: March 2015[suntiang sumber]

MediaWiki message delivery (maota) 1 April 2015 07.31 (WIB)

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

Pertanyaan tentang bahasa Minangkabau[suntiang sumber]

Selamat pagi

Saya mahasiswa dan sedang membuat proyek tentang bahasa Minangkabau. Anda boleh bantu saya? Saya mau minta bagaimana cara mengatakan dalam bahasa Minangkabau:

  • bulu kening
  • bulu mata
  • kelopak mata
  • bokong
  • zakar

Terima kasih banyak atas contribusi anda.

This Month in Education: April 2015[suntiang sumber]

MediaWiki message delivery (maota) 1 Mai 2015 22.17 (WIB)

This Month in Education: May 2015[suntiang sumber]

MediaWiki message delivery (maota) 2 Juni 2015 02.44 (WIB)

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

This Month in Education: June 2015[suntiang sumber]

MediaWiki message delivery (maota) 1 Juli 2015 03.07 (WIB)

This Month in Education: July 2015[suntiang sumber]

MediaWiki message delivery (maota) 2 Agustus 2015 06.02 (WIB)

This Month in Education: August 2015[suntiang sumber]

MediaWiki message delivery (maota) 1 September 2015 21.59 (WIB)

Re:Help for translate[suntiang sumber]

Hello. I want you to correct 法马古斯塔新萨拉米斯足球俱乐部. Its a translation from the english version. Just to check it. Xaris333 (maota) 5 September 2015 04.41 (WIB)

Many thanks! Xaris333 (maota) 5 September 2015 22.14 (WIB)

Wikimedia Education Newsletter: December 2015[suntiang sumber]

Updates, reports, news, and stories about how Wikipedia and Wikimedia projects are used in education around the world.

Headlines · Highlights · Single page · Newsroom · Archives · Unsubscribe

MediaWiki message delivery (maota) 8 Desember 2015 02.10 (WIB)

This Month in Education: [March 2016][suntiang sumber]

Arab World Education Program at WISE Doha 2015

By Walaa Abdel Manaem (Wikipedia Education Program Egypt) & (Egypt Wikimedians user group)

Walaa with Mr. Rashid El Telwaty and Ms. Suad Alhalwachi
Walaa with Dr. Sherifa Atallah
Walaa with Mr. Rashid El Telwaty, Ms. Bonnie Chiu, Mr. Jake and Ms. Naadiya Moosajee.

Snippet: Education Leaders at WISE Doha 2015 introducing Wikipedia Education Program in Egypt to WISE Conference attendees, as an example of a program in the Arab World, to share their experience to inspire other universities and institutions starting new programs in the area.

WISE 2015 Sessions and Plenaries were designed around three main pillars such as the UN Sustainable Development Goals; education and the economy; fostering innovation in education systems. Each pillar examined a variety of key topics including: the linkages between education, employment, and entrepreneurship; education reform and innovation in the MENA region and Qatar; emerging models of education financing, attracting, rewarding and retaining quality teachers; and the importance of investing in early childhood development.

Representatives of Wikipedia Education Program Walaa Abdel Manaem and Reem Al-Kashif participated in WISE Doha 2015 in Qatar, the annual World Innovation Summit for Education is the premier international platform dedicated to innovation and creative action in education where top decision-makers share insights with on-the-ground practitioners and collaborate to rethink education. Also, WISE 2015 was the first global education conference following the ratification of the UN Sustainable Development Goals (SDGs) in September 2015. Contributions ranged from Arabic Brochure of Editing Wikipedia for students in WEP in Egypt and everybody who would like to edit Wikipedia without ‎problems, The Arabic version of Welcome to Wikipedia reference guideline, PDF of brochure handed out during Arabic Wikipedia Convening, Doha, Qatar, 2011 and Introduction to Wikipedia. These contributions are related to show a case study of Wikipedia Education program in Egypt and how it worked since February 2012 till the November 2015, as the seventh edition ended last October. All discussions were about the program's mechanism and what were the motivations keeping it going. The program helped increasing gender diversity and supported the featured content on Arabic Wikipedia. Wikipedia Education Program, like any other initiative, has achievements and dark sides, for that reason, the representatives had to locate both of them and how they influence the Arabic community and how the community interact with this phenomenon.


Read more about the Wikipedia Education Program in Egypt here.

Read more about the Wikipedia Education program in the Arab World here (in Arabic).

Wikipedia in Higher Education in Israel: A new for-credit elective course focusing on contributing to Wikipedia at Tel Aviv University

By Shani Evenstein (WMIL)

Amir explains about the new translation tool to students

Snippet: A first-of-its-kind, for-credit, elective course that focuses on contributing to Wikipedia has opened at Tel Aviv University and is now available to all B.A. students on campus

On October 19th a new for-credit elective course called "Wikipedia: Skills for producing and consuming knowledge"[1] has opened at Tel Aviv University (TAU). The semester-long course (13 weeks) is available to all B.A. students on campus and this semester about 50 students from various disciplines are taking part in this first-of-its-kind course in Israel.

Working in small groups to correct copyrights and Non-NPOV violations

The course draws from "flipped classroom" concepts and uses "blended learning" methods, which practically means combining in-class lectures, workshops and small-group activities, as well as online individual learning. Both the Moodle learning management system (LMS) and the Wikipedia Education Extension are used to monitor the students' work and progress throughout the course.

The course has 2 main assignments - expanding an existing stub, as well as writing a new article, in the hopes that the content added during the course will assist not only the students themselves, but also future generations of learners as well as the general public. Though the course focuses on adding quality content to Wikipedia, it also aims to help students sharpen their academic skills and their 21st century skills, highlighting collaborative learning, joint online research and interdisciplinary collaborations in the process of constructing knowledge.

This course was initiated and is led by Shani Evenstein, an educator, Wikimedian and member of the Wikipedia Education Collaborative, in collaboration with the Orange Institute for Internet Studies, as well as the School of Education at TAU. The syllabus for the new course builds on the success of Wiki-Med, a for-credit elective course, which was designed in 2013 and is led by Evenstein at the Sackler school of Medicine for the third consecutive year. While Wiki-med is focused on contributing medical content to Wikipedia and is only available to Medical Students on campus, the new course is designed to accommodate students from different academic disciplines and varying backgrounds.

Wikipedia course for BA students at Tel Aviv University - Course Logo.png

The course was chosen to be part of TAU's cross-discipline elective courses system ("Kelim Shluvim") and was approved by the Vice-Rector, who heads the program. In that, the course marks an important precedent in the collaboration between Academia and the Wikipedia Education Program, as it is the first time a higher institution acknowledges the importance of a course focusing on Wikipedia on a university level, offering it to all students, rather than a faculty level or individual lecturers as mostly practiced. It is our hope that other higher education institutions will follow this example and offer similar courses to students both in Israel and around the world.

Read more about the Wikipedia Education Program in Israel here.

The collaborative production in open educational environments: Is Wikipedia an answer?

By Melina Masnatta, Wikimedia Argentina

Snippet: University professors become Wikipedians in an online course during just a week.

How to be a Wikipedian in a week (educactional MOOC for university professors)

Educators with different profiles and from different latin america countries, but most of them professors at the University of Buenos Aires (UBA) from different faculties, have just participated in the online training and free course "Educational scenarios with technology. Among the real and the possible" organized by the Center for Innovation in Technology and Pedagogy (CITEP) of this university.

Different educational activities were carried out simultaneously. During the week and under the topic “Open movement”, Wikimedia Argentina participated with three different proposals: starting with an interview of Patricio Lorente accompanied with a short text to know more about the movement. To make an immersive experience we designed " Knowing Wikipedia by first-hand or Wikipedia in the first person" to work directly on the platform translating articles from english to spanish from a list created especially for that purpose. Along with this specific proposal, educators participated in a videoconference with Galileo Vidoni (available in Spanish), where participants could talk and learn more about how are the first steps to become a Wikipedian and the importance of the movement at the local and regional level.

A professor´s educational experience with Wikipedia explained with a tweet. He said: "I´m translating, enjoying and learning with Wikipedia". Know more experiences on Storify.

With only seven days and without being mandatory, different educators discovered how to edit on Wikipedia, indeed many of them mentioned that they had it as a pending to learn and participate on the free encyclopedia, but never had the time or the real chance. The enthusiasm was also present on social networks, where they shared the experience with the hashtag #escenariostec.

The result

More than 100 educators got involved and exchanged their experience in an online forum with more of 280 messages that reflected their learning process while experiencing with the activity. 80 of them were new users, and they created 61 new articles in spanish. An important fact: 78 of them were women, which means that working with educators is a key issue to continue closing the digital gender gap.

Finally from CITEP, they shared the following insights regarding the question that ran through all the activities that took place during the week dedicated to the open movement. Some thoughts can be sum up as follows:

The collaborative production in open environments: chaos or construction? (...) For the teacher also means accepting new challenges: encourage students to produce knowledge in an environment of divergent nature, it requires permanent operations and convergence. In a space that fosters interventions unmarked, the teacher needs to frame depending on the purpose of education and teaching purposes. (…) Wikipedia is the best example of the challenges posed by the digital era in the educational field, it forces us to rethink the relationship between technology and the production of knowledge and allows us to confirm that the collaborative work does not lead to chaos, if not to the construction. (. ..) [Authors: Angeles Solectic and Miri Latorre]

We share some of the voices of the protagonists in social networks with storify (available in Spanish). Read more about the Wikipedia Education Program in Argentina here.

Collaboration with Masaryk University turns official

By Vojtěch Dostál (Wikimedia Czech Republic)

Masaryk University employees are being trained in using and editing Wikipedia
Marek Blahuš, Wikipedian in residence at Masaryk University

Snippet: The second largest university in the Czech Republic has employed a Wikipedian in residence, leading to a boom of Wikimedia activities in the city of Brno.

Collaboration between Wikipedia and Czech institutions has always been a priority for Wikimedia Czech Republic, but the year 2015 has taken this to another level. First, an official memorandum of collaboration with the National Heritage Institute (NPÚ) was signed in May 2015, to be followed by official collaboration with Masaryk University in Brno (the second largest city and university in the Czech Republic), which was contracted in November 2015. In fact, Wikimedia activities in Brno have been blooming for several years now, mainly as a result of the community's own development, but aided substantially by the external interest in Wikipedia by Masaryk University alumni society, demonstrated as early as March 2013.

In February 2015, the university employed one of the most experienced Czech Wikipedians – Marek Blahuš (Blahma) – who was appointed to become the university's first "Wikipedian in residence". Marek Blahuš has been in the center of the Wikimedia community in Brno for about two years, organizing regular Wikipedia meetups, the 2014 edition of the annual WikiConference (more in English here) and creating the Czech-Slovak Wikipedia translation tool, which has famously led to the creation of >9000 articles on Czech and Slovak Wikipedias (more in English here). His current work as Wikipedian in residence is funded by Masaryk University and runs under the patronage of Wikimedia Czech Republic as well as Masaryk University's rector Mikuláš Bek.

Since February, Wikipedia has taken a prominent role within Masaryk University. Marek Blahuš started a "Masaryk University Wikipedians team", gathering local Wikipedians and facilitating contacts with the university, aided by his status of a graduate and current employee in its language center. Articles about Masaryk University alumni and faculties have been identified and improved after consultations with Masaryk University archives and libraries which provided helpful resources. Wikipedia citation templates can now be directly generated from the university's on-line archive of theses. In September, a public conference called "Masaryk University Is Getting High on Wikipedia" took place on university grounds, featuring the experienced Wikipedian Jan Sokol (Sokoljan), who is a philosopher, university teacher and a former presidential candidate. The talks focused on the use of Wikipedia in university education, in line with the successful Czech "Students Write Wikipedia" program. One of the teachers, Jiří Rambousek, expressed his desire to organize a Wikipedia Club as a regular meetup where articles would be improved in a collaborative effort and new editors introduced to Wikipedia.

The program is actively preparing for 2016 when we expect Wikimedia Czech Republic to take a more active role in overseeing the initiatives as well as the creation of a position of a "Wikipedian in Brno" – person officially in charge of the wide array of Wikimedia activities happening in the city. The chapter's annual plan includes initiatives to increase the number of university courses which incorporate Wikipedia into the curriculum, public presentations of Wikipedia at various events, scanning and uploading of images from institutional and personal archives, and much more. Let's wish that our plans come true!

Read more about the Wikipedia Education Program in the Czech Republic here.

Wiki expeditions, animation clips about alebrijes and more at the Tec de Monterrey in Mexico

By Leigh Thelmadatter (Wiki Learning-Tec de Monterrey)

Group photo of Reto Wikimedia participants at Tec de Monterrey, Mexico City Campus

Snippet: Student participation is more than just text!

For the Fall 2015 Wiki Learning-Tec de Monterrey held two wiki expeditions in Mexico City and began a collaboration with the Museo de Arte Popular. We also received our first grant!

Wiki expeditions[suntiang sumber]

The 32-campus Tec de Monterrey system has each semester an event called "Semana i" (i Week), when students forego normal classes for an entire week to work on challenging projects called "retos." For the Mexico City and Santa Fe campuses, one option for students was to work with Wikimedia, with the aptly named projects "Reto Wikimedia." Both campuses opted to do wiki-expeditions to different parts of Mexico City. The Mexico City campus had the larger group with almost 90 students registered, who covered the two southern boroughs of Xochimilco and Tlalpan. The Santa Fe group had 35 participants, and covered the San Ángel neighborhood found not far from this campus.

Both campus took photos of landmarks with the Mexico City campus also focusing on photos of everyday life in the south of the city. The Mexico City campus tallied 5264 photos, 8 videos and 36 articles, including articles related to the area into French, Swedish and Danish. The Santa Fe group tallied 605 photos, and ten articles in Spanish on landmarks in San Ángel.

In addition, the Mexico City campus had a special speaker the borough chronicler of Xochmilco, Sebastián Flores Farfán. A short montage video of the event is in the works.

Some student photos:

Some video clips of the event:

Animation clips with the Museo de Arte Popular[suntiang sumber]

Animation about alebrijes

Wikiservicio, students working with Wikimedia for their community service requirement, added a new component. To attract more students and encourage more students to do all of their community service hours with Wikimedia, a collaboration was set up with the Museo de Arte Popular (MAP)... the first of many we hope! Six students from the digital art and animation major (see last newsletter) have continued working with Wikimedia, but focusing their efforts in creating short animation clips in relation to the mission of promoting and preserving Mexican folk art. One clip has been completed and can be see to the right of this text. So far, the video has subtitles in English, German, French and Punjabi. A second clip is nearing completion at the time of this writing.

Classes and Wikimetrics[suntiang sumber]

Fifteen students completed work with Wikiservicio doing translations, writing new articles and doing photography projects. As of this date, 7 have indicated interest in working with Wikiservicio on campus and another six with MAP.

Five university level classes and one high school class on the Mexico City (South) campus have had projects, all in writing and translation, with some video work.

Wikimetrics for the semester are:

According to Wikimetrics tool....

  • 9,589,918 bytes to Spanish Wikipedia
  • 3,098 edits to the mainspace of Spanish Wikipedia
  • 367 pages created in the mainspace of Spanish Wikipedia

Manual count

  • 302 student and teacher participants
  • 281 Spanish Wikipedia articles created or expanded
  • 6,057 photographs
  • 10 videos
  • 9 articles in English Wikipedia
  • 2 articles in French Wikipedia
  • 1 article in Swedish Wikipedia
  • 1 article in Danish Wikipedia

First grant Wiki Learning received its first grant from the Wikimedia Foundation. The long-term goal of this grant is to establish a system for financing Wiki Learning. The grant, which totals a modest 12,500 Mexican pesos, will be used for swag, such as t shirts, stickers, buttons, etc, especially for Semana i activities and promotion of wiki activities to other campus. The money will also be used for incidental travel expenses, especially for projects needing to move expensive camera equipment.

Read more about the Wikipedia Education Program in Mexico here.

Wikimedia Argentina, about the global and local in the digital and academic communities

By Christian Cariño (Wikimedia México) and Melina Masnatta (Wikimedia Argentina)

Snippet: Aprender para Educar writes about Wikipedia Education Program in Argentina.

The digital free magazine Aprender para Educar (Learning to educate) of the National Technological University (UTN) is recognized in the community of education and technology in Argentina to write about innovation issues in Spanish, which is not common in the academic dissemination and teacher training field.

Cristina Velazquez, general editor of the magazine invited Wikimedia Argentina to write an article that generally describes their activities in the Education Program, after reading the proposal she decided to publish it as the main article of the 12th edition.

To describe the education program, WMAR wrote two notes completing one another, as doing a zoom: from the local to the global and from the global to the local, showing how a movement of this magnitude does not stand alone, it is part of a huge network.

Melina Masnatta, education manager in WMAR and Patricio Lorente, chair of the Wikimedia Foundation Board of Trustees wrote those two notes.The first one focuses on the Education Program, implementation, challenges and obstacles that they had at the beginning, plans to integrate it into the classrooms in Argentina and how different Wikimedia Projects are also relevant in education. The most important thing, Melina adds, is to strengthen the values that inspire them, show how the free culture give meaning to education in general and digital culture in particular.

Meanwhile in the second part, Lorente focuses on the global movement, the community pillars, the agenda of today's challenges and the effort of their volunteers as protagonists. It is not easy show the world what drives us and why we work as volunteers in different countries. In education very few people understand the value of building free knowledge. There is still a great prejudice or negative perceptions of Wikipedia in the classroom because teachers ignore how Wikipedia is built.

Everybody reads Wikipedia, but few people edit it. We can change this fact by spreading in spaces such as the Journal of the UTN and inviting more people to collaborate and be the protagonist of this huge collective work for humanity.

Read more about the Wikipedia Education Program in Argentina here.

Online ambassador played a prominent role in helping Egyptian students to nominate their excellent content

By Walaa Abdel Manaem (Wikipedia Education Program Egypt) & (Egypt Wikimedians user group)

Bassem Fleifel

Snippet: Online ambassador helped spanish students course in Cairo University to nominate their articles, scoring an exceptional record of WEP excellent content.

Bassem Fleifel, an online ambassador of Cairo university spanish course, played a prominent role to help all students to encourage them to nominate their excellent content to be a featured and good articles in Arabic Wikipedia. Those articles are History of bread (Featured article); Walt Disney; Daniel Radcliffe; Al-Andalus; Poet in New York; and Popol Vuh.

The seventh term, the program started in Cairo University with promoting posts on Wikipedia and social media websites to help new participants understand the general idea of the program as well as holding meetings with professors from the departments of History, chinese, English language and Spanish language. Walaa Abdel Manaem (program leader in Cairo University) and Bassem Fleifel (online ambassador) have held some workshops in campus and online for the whole students to teach them "How to edit Wikipedia". On the other hand, Prof. Abeer Abdel-Hafiz has exerted great efforts with her students in addition to introducing Walaa to new classes of senior students for whom she has organized general seminars about Wikipedia and the education program. At the same time Walaa was assigning her Spanish department students of the first and second year to edit Wikipedia.

This term, Prof. Abeer let the chance to her students to choose any articles they would like to translate from the Spanish Wikipedia to the Arabic Wikipedia or working on articles about history. They already have chosen some articles to translate with the target of nominating them to be a featured and good articles.

Most of students worked on articles about different topics like history, writers, actors, history of food and drink, mayan literature, islam and politics, etc. This course itself achieved an exceptional record of Wikipedia Education program excellent content and the best term ever in the history of WEP in Egypt in general and in the Faculty of Arts, Cairo University in specific. Walaa has held 2 online webinars to follow up with her students in addition to the workshops held at the campus. Regarding numbers, 38 students joined this course, of which 35 are female and 3 are male students. They worked on 1748 articles adding more than 12,282,943 million bytes to the article namespace on the Arabic Wikipedia, with the help of the online ambassador, who also participated as a student.

See the course page of this group on the Arabic Wikipedia here.

Full statistics of WEP in Egypt the first term in 2012 till the seventh term in 2015 which include numbers of created articles, featured and good articles, featured portals and lists.

Read more about the Wikipedia Education Program in Egypt here.

Norwegian Masters students in History and Archeology twists their brains on Wikipedia

By Jorid Martinsen (Wikimedia Norge)

Jorid Martinsen teaching students at the University of Oslo about Wikipedia.

Snippet: This fall masters students in History and Archeology at the University of Oslo take on the task of Wikipedia editing as one of the main parts in a subject on communication of History.

The University of Oslo is Norway’s largest higher education institution, and it is the first time Wikimedia Norway collaborates with this University in forming and using Wikipedia editing as a integrated part of higher education. The collaboration started by Wikimedia Norway contacting assistant professor John McNicol, who already had gotten some media attention on his eagerness to make students skilled in knowledge sharing.

Starting off with a two hour lecture on the secret world of Wikipedia and a two hour editing workshop in mid-September, and in October the students will evaluate the life of their articles. Has there been many additional edits on their articles? Discussions? Request to delete everything? For Wikimedia Norge it is fun to see the students both engaging in Wikipedia editing and using the ways of Wikipedia to discuss how knowledge is formed.

Read more about the Wikipedia Education Program in Norway here.

MediaWiki message delivery (maota) 1 Maret 2016 15.26 (WIB).
If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

This Month in Education: [March 2016][suntiang sumber]





We apologize for an earlier distribution that mistakenly took on the older content. We hope you enjoy the newest issue of the newsletter we are sharing now.--Sailesh Patnaik (Distribution leader) using MediaWiki message delivery (maota) 3 Maret 2016 01.44 (WIB)

This Month in Education: [June 2016][suntiang sumber]






If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

We hope you enjoy the newest issue of the Education Newsletter.--Sailesh Patnaik (Distribution leader) using MediaWiki message delivery (maota) 1 Juni 2016 23.53 (WIB)

This Month in Education: [September 2016][suntiang sumber]





If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

We hope you enjoy the newest issue of the Education Newsletter.-- Sailesh Patnaik using MediaWiki message delivery (maota) 1 September 2016 19.59 (WIB)

This Month in Education: December 2016[suntiang sumber]

HomeSubscribeArchivesNewsroom - The newsletter team 23 Desember 2016 01.51 (WIB)

This Month in Education: [February 2017][suntiang sumber]

Wikipedia Education Globe 2.pdf
This Month in Education

Volume 6 | Issue 1 | February 2017

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. Be sure to check out the full version, and past editions. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team!

In This Issue


[suntiang sumber]

Featured Topic


Newsletter update

Common Challenges: Time is not an unlimited resource



From the Community

Medical Students' contributions reach 200 articles in innovative elective course at Tel Aviv University

Wikilesa: working with university students on human rights

An auspicious beginning at university in Basque Country

The Wikipedia Education Program kicks off in Finland

The Brief Story of Mrgavan WikiClub

Citizen Science and biodiversity in school projects on Wikispecies, Wikidata and Wikimedia Commons


From the Education Team

WMF Education Program to be featured at the Asian Conference for Technology in the Classroom

Opportunities to grow in Oman

An invitation to participate in the "Hundred Words" campaign!

Education Collab updates membership criteria


In the News

Students Can Learn By Writing For Wikipedia

Online communities are supercharging people's careers

Using open source to empower students in Tanzania

Signpost Special Issue: Wikipedia in Education


We hope you enjoy this issue of the Education Newsletter.-- Sailesh Patnaik using MediaWiki message delivery (maota) 1 Maret 2017 04.54 (WIB)

This Month in Education: [March 2017][suntiang sumber]

Wikipedia Education Globe 2.pdf
This Month in Education

Volume 6 | Issue 2 |March 2017

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. Be sure to check out the full version, and past editions. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team!

In This Issue



Featured Topic Newsletter update

Overview on Wikipedia Education Program 2016 in Taiwan


From the Community

High School and Collegiate Students Enhance Waray Wikipedia during Edit-a-thons

Approaching History students as pilot of Education program in Iran

An experience with middle school students in Ankara

Wikishtetl: Commemorating Jewish communities that perished in the Holocaust


From the Education Team

UCSF Students Visit WMF Office as they start their Wikipedia editing journey

Meet the team


In the News

Från dammiga arkiv till artiklar på nätet


If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

The new issue of the newsletter is out! Thanks to everyone who submitted stories and helped with the publication. We hope you enjoy this issue of the Education Newsletter.-- Sailesh Patnaik using Saileshpat (talk) 19:07, 1 April 2017 (UTC)

This Month in Education: [April 2017][suntiang sumber]

Wikipedia Education Globe 2.pdf
This Month in Education

Volume 6 | Issue 3 | April 2017

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. Be sure to check out the full version, and past editions. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team!

In This Issue



Featured Topic

How responsible should teachers be for student contributions?


From the Community

Cairo and Al-Azhar Universities students wrap up their ninth term and start their tenth term on WEP

Glimpse of small language Wikipedia incubation partnership in Taiwan

Key to recruiting seniors as Wikipedians is long-term work

Education at WMCON17

OER17

Western Armenian WikiCamper promotes Wikiprojects in his school

Building a global network for Education


From the Education Team

Mobile Learning Week 2017


If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription.

The new issue of the newsletter is out! Thanks to everyone who submitted stories and helped with the publication. We hope you enjoy this issue of the Education Newsletter.-- Sailesh Patnaik using MediaWiki message delivery (maota) 2 Mai 2017 02.18 (WIB)

This Month in Education: September 2017[suntiang sumber]

Wikipedia Education Globe 2.pdf
This Month in Education

Volume 6 | Issue 8 | September 2017

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!

In This Issue

Featured Topic "Wikipedia – Here and Now": 40 students in the Summer School "I Can – Here and Now" in Bulgaria heard more about Wikipedia

From the Community

Klexikon: the German 'childrens' Wikipedia' in Montréal

Wikipedia is now a part of Textbook in Informatics

Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · Romaine 1 Oktober 2017 09.24 (WIB)

This Month in Education: October 2017[suntiang sumber]

Wikipedia Education Globe 2.pdf
This Month in Education

Volume 6 | Issue 9 | October 2017

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!

In This Issue


Featured Topic

Your community should discuss to implement the new P&E Dashboard functionalities

From the Community

Wikidata implemented in Wikimedia Serbia Education Programe

Hundred teachers trained in the Republic of Macedonia

Basque Education Program makes a strong start

From the Education Team

WikiConvention Francophone 2017

CEE Meeting 2017

Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 2 Nopember 2017 09.05 (WIB)

This Month in Education: November 2017[suntiang sumber]

Wikipedia Education globe
This Month in Education

Volume 6 | Issue 10 | November 2017

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!

In This Issue


From the Community

Hashemite University continues its strong support of Education program activities

Wikicontest for high school students

Exploring Wikiversity to create a MOOC

Wikidata in the Classroom at the University of Edinburgh

How we defined what secondary education students need

Wikipedia Education Program in Bangkok,Thailand

Shaken but not deterred

Wikipedia workshop against human trafficking in Serbia

The WikiChallenge Ecoles d'Afrique kicks in 4 francophones African countries


From the Education Team

A Proposal for Education Team endorsement criteria

In the News

Student perceptions of writing with Wikipedia in Australian higher education

Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 2 Desember 2017 00.23 (WIB)

This Month in Education: December 2017[suntiang sumber]

Wikipedia Education Globe 2.pdf
This Month in Education

Volume 6 | Issue 11 | December 2017

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!

In This Issue


From the Community

Wikimedia Serbia has established cooperation with three new faculties within the Education Program

Updates to Programs & Events Dashboard

Wiki Camp Berovo 2017

WM User Group Greece organises Wikipedia e-School for Educators

Corfupedia records local history and inspires similar projects

Wikipedia learning lab at TUMO Stepanakert

Wikimedia CH experiments a Wikipedia's treasure hunt during "Media in Piazza"

From the Education Team

Creating digitally minded educators at BETT 2017

In the News

Things My Professor Never Told Me About Wikipedia

"Academia and Wikipedia: Critical Perspectives in Education and Research" Conference in Ireland

Science is shaped by Wikipedia

Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 6 Januari 2018 02.31 (WIB)

This Month in Education: January 2018[suntiang sumber]

Wikipedia Education globe
This Month in Education

Volume 7 | Issue 1 | January 2018

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!

In This Issue


Featured Topic

Bertsomate: using Basque oral poetry to illustrate math concepts

From the Community

Wikimedia Serbia celebrated 10 years from the first article written within the Education Program

WikiChallenge Ecoles d'Afrique update

The first Swedish Master's in Digital Humanities partners with Wikimedia Sverige

How we use PetScan to improve partnership with lecturers and professors


From the Education Team

The Education Survey Report is out!

Education Extension scheduled shutdown

Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 2 Pebruari 2018 01.42 (WIB)

This Month in Education: February 2018[suntiang sumber]

Wikipedia Education globe
This Month in Education

Volume 7 | Issue 2 | February 2018

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!

In This Issue
From the Community

WikiProject Engineering Workshop at IIUC,Chittagong

What did we learn from Wikibridges MOOC?

Wikimedia Serbia launched Wiki scholar project

Wiki Club in Ohrid, Macedonia

Karvachar’s WikiClub: When getting knowledge is cool

More than 30 new courses launched in the University of the Basque Country

Review meeting on Christ Wikipedia Education Program

The Multidisciplinary Choices of High School Students: The Arabic Education Program; Wikimedia Israel

From the Education Team

The Education Extension is being deprecated (second call)

The 2017 survey report live presentation is available for viewing

Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 1 Maret 2018 15.53 (WIB)

This Month in Education: March 2018[suntiang sumber]

Wikipedia Education globe
This Month in Education

Volume 7 | Issue 3 | March 2018

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!

In This Issue


Featured Topic

Education Programs Itinerary

From the Community

Animated science educational videos in Basque for secondary school student

Beirut WikiClub: Wikijourney that has enriched our experiences

Students of the Faculty of Biology in Belgrade edit Wikipedia for the first time

The role of Wikipedia in education - Examples from the Wiki Education Foundation

Multilingual resource for Open education projects

Wikipedia: examples of curricular integration in Portugal

From the Education Team

Resources and Tips to engage with Educators

Education Session at WMCON 2018

Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 4 April 2018 17.33 (WIB)

This Month in Education: April 2018[suntiang sumber]

Wikipedia Education globe
This Month in Education

Volume 7 | Issue 4 | April 2018

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!

In This Issue


Featured Topic

Wikimedia at the Open Educational Resources Conference 2018

From the Community

Global perspectives from Western Norway

Togh's WikiClub: Wikipedia is the 8th wonder of the world!

Aboriginal Volunteers in Taiwan Shared Experience about Incubating Minority Language Wikipedia in Education Magazine

Workshops with Wiki Clubs members in the Republic of Macedonia

Celebrating Book's Day in the University of the Basque Country: is Wikipedia the largest Basque language book?

Txikipedia is born and you'll love it

Students Write Wiktionary

From the Education Team


Presenting the Wikipedia Education Program at the Open Education Global Conference

Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 4 Mai 2018 14.33 (WIB)

This Month in Education: May 2018[suntiang sumber]

Wikipedia Education globe
This Month in Education

Volume 4 | Issue 5 | May 2018

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!


In This Issue
From the Community

Creating and reusing OERs for a Wikiversity science journalism course from Brazil

Inauguration Ceremony of Sri Jayewardenepura University Wiki Club

Wiki Education publishes evaluation of Fellows pilot

The first students of Russia with diplomas of Wikimedia and Petrozavodsk State University

Selet WikiSchool

From the Education Team

A lofty vision for the Education Team

UNESCO Mobile Learning Week 2018, Digital Skills for Life and Work

Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 5 Juni 2018 04.44 (WIB)

This Month in Education: June 2018[suntiang sumber]

Wikipedia Education globe
This Month in Education

Volume 4 | Issue 6 | June 2018

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!

In This Issue


Featured Topic Academia and Wikipedia: the first Irish conference on Wikipedia in education
From the Community

Ashesi Wiki Club: Charting the cause for Wikipedia Education Program in West Africa

Wikimedia Serbia has received a new accreditation for the Accredited seminars for teachers

Côte d'Ivoire: Wikipedia Classes 2018 are officially up and running

Basque secondary students have now better coverage for main topics thanks to the Education Program

What lecturers think about their first experience in the Basque Education Program

From the Education Team Education Extension scheduled deprecation
In the News

Wikipedia calls for participation to boost content from the continent

Wikipedia in the History Classroom

Wikipedia as a Pedagogical Tool Complicating Writing in the Technical Writing Classroom

When the World Helps Teach Your Class: Using Wikipedia to Teach Controversial Issues

This Month in Education: July 2018[suntiang sumber]

Wikipedia Education globe
This Month in Education

Volume 4 | Issue 7 | July 2018

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!

In This Issue


Featured Topic

Wikipedia+Education Conference 2019: Community Engagement Survey


From the Community

Young wikipedian: At WikiClub you get knowledge on your own will

Wikipedia in schools project at the "New Technologies in Education" Conference

Basque Education Program: 2017-2018 school year report


In the News

UNESCO ICT in Education Prize call for nominations opens

An educator's overview of Wikimedia (in short videos format)

This Month in Education: August 2018[suntiang sumber]

Wikipedia Education globe
This Month in Education

Volume 4 | Issue 8 | August 2018

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!

In This Issue
From the Community

The reconnection of Wikimedia Projects in Brazil

Christ (DU) students enrolls for 3rd Wikipedia certificate course

Educational wiki-master-classes at International "Selet" forum

54 students help enrich the digital Arabic content

From the Education Team

Mapping education in the Wikimedia Movement

About This Month in Education · Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 2 September 2018 10.12 (WIB)

This Month in Education: September 2018[suntiang sumber]

Wikipedia Education globe
This Month in Education

Volume 4 | Issue 9 | September 2018

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!


In This Issue
From the Community

Edu Wiki Camp 2018: New Knowledge for New Generation

Education loves Monuments: A Brazilian Tale

“I have always liked literature, now I like it even more thanks to Wikipedia”. Literature is in the air of WikiClubs․

History of Wikipedia Education programme at Christ (Deemed to be University)

Preparation for the autumn educational session of Selet WikiSchool is started

Wiki Camp Doyran 2018

Wikicamp Czech Republic 2018

Wikipedia offline in rural areas of Colombia

From the Education Team

Presentation on mapping education in the Wikimedia Movement

This Month in Education: November 2018[suntiang sumber]

Wikipedia Education globe
This Month in Education

Volume 4 | Issue 10 | October 2018

This monthly newsletter showcases the Wikipedia Education Program. It focuses on sharing: your ideas, stories, success and challenges. You can see past editions here. You can also volunteer to help publish the newsletter. Join the team! Finally, don't forget to subscribe!


In This Issue
From the Community

A new academic course featuring Wikidata at Tel Aviv University

How we included Wikipedia edition into a whole University department curriculum

Meet the first board of the UG Wikipedia & Education

The education program has kicked off as the new academic year starts

The education program has kicked off as the new academic year starts in Albania

The first Wikimedia+Education conference will happen on April 5-7 at Donostia-Saint Sebastian

Using ORES to assign articles in Basque education program

What to write for Wikipedia about? Monuments!

Wikifridays: editing Wikipedia in the university

Writing articles on Wikipedia is our way of leaving legacy to the next generations

About This Month in Education · Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 12 Nopember 2018 12.55 (WIB)

This Month in Education: November 2018[suntiang sumber]

This Month in Education

Volume 4 • Issue 10 • October 2018


ContentsSingle page viewSubscribe


In This Issue

About This Month in Education · Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 1 Desember 2018 01.18 (WIB)

This Month in Education: January 2019[suntiang sumber]

This Month in Education

Volume 8 • Issue 1 • January 2019


ContentsHeadlinesSubscribe


In This Issue

About This Month in Education · Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 29 Januari 2019 11.41 (WIB)

This Month in Education: February 2019[suntiang sumber]

This Month in Education

Volume 8 • Issue 2 • February 2019


ContentsHeadlinesSubscribe


In This Issue

About This Month in Education · Subscribe/Unsubscribe · Global message delivery · For the team: Romaine 28 Pebruari 2019 00.52 (WIB)

This Month in Education: March 2019[suntiang sumber]

This Month in Education

Volume 8 • Issue 3 • March 2019


ContentsHeadlinesSubscribe


In This Issue

Bring your idea for Wikimedia in Education to life! Launch of the Wikimedia Education Greenhouse[suntiang sumber]

style="Templat:Pre style;width:100%"|
Apply for Education Greenhouse


Wikimedia Education Greenhouse logo button.svg

Are you passionate about open education? Do you have an idea to apply Wikimedia projects to an education initiative but don’t know where to start? Join the the Wikimedia & Education Greenhouse! It is an immersive co-learning experience that lasts 9 months and will equip you with the skills, knowledge and support you need to bring your ideas to life. You can apply as a team or as an individual, by May 12th. Find out more Education Greenhouse. For more information reachout to mguadalupeTemplat:@wikimedia.org

MediaWiki message delivery (maota) 5 April 2019 18.16 (WIB)

This Month in Education: April 2019[suntiang sumber]

This Month in Education

Volume 8 • Issue 4 • April 2019


ContentsHeadlinesSubscribe


In This Issue

This Month in Education: May 2019[suntiang sumber]

This Month in Education

Volume 8 • Issue 5 • May 2019


ContentsHeadlinesSubscribe


In This Issue

  1. Link to the course page at the TAU website (in Hebrew) - http://www2.tau.ac.il/yedion/syllabus.asp?course=1880180101&year=2015