Wikipedia:Kategori, daftar, jo templat navigasi

Dari Wikipedia baso Minang, ensiklopedia bebas
Loncat ke navigasi Loncat ke pencarian

Wikipedia manawarkan beberapa caro untuak mangalompokan artikel, yaitu: dengan bantuak kategori, daftar (tamasuakembedded list), jo templat navigasi (yaitu dalam bantuak kotak yang barisi serial artikel batipe samo). Bantuak pangalompokan artikel yang satu indak sarato mahapuih signifikansi panggunoan bantuak pangalompokan yang lain. Justru satiok bantuak pangalompokan punyo kalabiahan dan kakurangan yang unik, dan daek dibuek sacaro mandiri dengan tetap bapatokan pado padoman dan standar panulisan untuak masiang-masiang metode yang mano alah bakambang dan alah disapakati dek pangguno Wikipedia.

Kategori, daftar, jo templat navigasi indak duplikatif[suntiang sumber]

Panawaran beberapa alternatif metode untuak manulisan pangalompokan artikel iko indak dimukasuikan untuak mambuek pasaingan yang destruktif di antaro panyuntiang. Sabaliaknyo, beberapa alternatif panulisan iko dimukasuikan supayo metode yang ciek dapek malangkoki kakurangan dari metode yang lainnyo. Malangkoki di siko indak pulo bararti bahwa bilo ado konten yang duplikatif, maka harus ado salah satu yang harus dihapih. Sabaliaknyo, apobila tadapek konten yanalun ado di metode yang lain, iko marupoan suatu pangingek untuak mamperbarui konten pado metode panulisan yang lain.

Dan berikut iko adolah pabandiangan dari tiok-tiok metode panulisan tamasuak kalabiahan dan kakurangan masiang-masiang metode.

Kategori[suntiang sumber]

Pado dasarnyo, tiok-tiok artikel di Wikipedia diharokan untuak satidaknyo masuak dalam ciek kategori pangalompokan. Kategori yang dipiliah pun diharaokan mamiliki namo yang fungsional untuak pangguno yang mambaco artikel tasabuik. Berikut adolah saketek gambaran mangenai topik iko:

Artikel: Michael Jackson
Contoh kategori fungsional-nyo: Kategori:Panyanyi asal Amerika Serikat
Contoh kategori yang kurang fungsional: Kategori:Panyanyi dengan namo yang diawali huruf M

Kalabiahan kategori[suntiang sumber]

  1. Tautan-otomatis: Panambahan kategori pado artikel sacaro otomatih akan manambahan tautan kategori di akhir artikel dan tautan barupo judul artikel pado kategori yang basangkuikan.
  2. Navigasi duo-arah: Sabuah kategori dapek memuek beberapa subkategori, dan dapek pulo manjadi bagian dari kategori-kategori yang lain, sahinggo mambuek kategori saebagai jaringan pangatahuan yang tastruktur.
  3. Kategori marupoan bantuak yang cocok untuak manjalajah artikel Wikipedia (exploratory browsing).
  4. Kategori dinilai labiah aman dari sarangan spam karano tiok pautan yang barado dalam kategori marupoan representasi dari suatu artikel di Wikipedia.
  5. Kategori basifaik unobtrusive.

Kakurangan kategori[suntiang sumber]

  1. Kategori indak dapek disuntiang isinyo langsuang dari halaman tampilannyo. Panyuntiangan harus dilakuan dari artikel yang basangkutan.
  2. Entri kategori indak dapek ditambahi katarangan tambahan sarupo referensi. Sehinggo kategori hanyo barisi judul artikel.
  3. Pancarian untuak ruang namo kategori hanyo dapek dilakuan malalui pancarian tingkek lanjuik, yaitu malalui halaman Wikipedia:Bantuan.
  4. Entri kategori disusun hanyo berdasarkan urutan huruf.
  5. Takaik dengan poin yang patamo, kategori labiah sulik untuak disusun ulang, labiah-labiah jiko alah barisi ratusan entri.
  6. Riwayaik parubahan suatu kategori indak dapek dilacak.
  7. Kategori indak dapek diisi pamintaan artikel (tautan merah) maingek tiok entri dalam kategori marupoan representasi dari sabuah artikel yang alah ado di Wikipedia.

Daftar[suntiang sumber]

Kalabiahan daftar[suntiang sumber]

  1. Daftar basifaik exploratory browsing .
  2. Daftar cenderung labiah komprehensif karano disuntiang di ciek tampek sajo.
  3. Daftar dapek ditulih dalam format tampilan yang baragam.
  4. Daftar labiah mudah dibuek dibandiang kategori, karano entri dari sabuah daftar dapek diambiak dari banyak tampek, tamasuak dengan malakuan pangkopian dari sumber tanpa hak cipta.
  5. Entri daftar dapek diisi dengan tambahan keterangan sarupo referensi, bahkan gambar.
  6. Daftar dapek dicari manggunoan sistem pancarian tingkek dasar.
  7. Daftar dapek barisi entri bukan tautan, dan tautan merah.
  8. Daftar cocok digunoan dek pangguno baru yang alun banyak manguasai markah wiki.
  9. Templat dapek ditambahan pado suatu daftar.

Kakurangan daftar[suntiang sumber]

  1. Indak manerapan tautan-otomatih.
  2. Struktur panulisan kurang komprehensif.
  3. Sulik disuntiang sacaro otomatih.
  4. Indak ado pangurutan-otomatih. Kakurangan iko dapek dihilangan dengan panggunoan tabel.
  5. Rentan tahadok entri sampah, bahkan spam.

Templat navigasi[suntiang sumber]

Templat:Kambangan bagian

Liek pulo[suntiang sumber]