Pagunungan Himalaya

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu
Pemandangan Himalaya dan Gunung Everest. (versi dengan catatan)

Himalaya adolah barisan pagunungan di Asia, nan memisahan anak benua India dari Dataran tinggi Tibet. Himalaya marupoan tampek gunuang-gunuang paliang tinggi di dunia, misalnyo Gunuang Everest dan Kangchenjunga, berada. Sacaro etimologi, Himalaya bararti " tempat kediaman salju " dalam bahaso Sanskerta (dari hima "salju", jo aalaya "tempat kediaman").

Himalaya mamanjang di limo nagaro — Pakistan, India, Tiongkok, Bhutan jo Nepal. Himalaya ko adolah sumber duo sistem sungai gadang dunia — Sungai Indus dan Sungai Ganga-Brahmaputra. Kiro-kiro 750 juta urang tingga di daerah sakitar aliran aia dari Himalaya, tamasuak Bangladesh.

Geografi[suntiang | suntiang sumber]

Barisan Himalaya punyo panjang kiro-kiro 2400 km, dari Nanga Parbat di barat sampai Namche Barwa di timur. Lebarnya antaroa 250-300 kilometer. Himalaya tadiri dari tigo barisan paralel, diatua manuruik katinggian jo umua sacaro geologis. Pagunungan Himalaya marupoan produk dari lempeng tektonik nan manarik. Tumbukan antaro lempeng benua atau nan disabuik jo kolisi akan manghasilkan pagunungan tinggi non vulkanik, contohnyo pagunungan Himalaya iko.

Pemandangan Panorama sekitar puncak Langtang di Nepal

Jalan gunuang[suntiang | suntiang sumber]

Barisan Himalaya di Yumesongdong di Sikkim, di lembang Sungai Yumthang.

"Terrain" nan kasa artinyo hanyo ado saketek jalan nan melintasi Himalaya.