Perak

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu
perak nan didapek dari elektrolit.

Perak adolah Unsua kimia logam dangan tabel periodik nomor atom 47. Simbolnya adolah Ag, dari Bahaso Latin argentum, nan direkonstruksi sabagai *h₂erǵ-, "abu-abu" atau "basinar". Sabuah logam transisi lunak, putih, dan bakilau, iyo mamiliki konduktivitas listrik, konduktivitas termal, dan reflektivitas tertinggi di antaro samua logam. Logam iko tajadi sacara alamiah dalam bantuak murni, bantuak bebas (perak asli), sabagai paduan dangan ameh dan logam lainnyo, dan dalam mineral saperti argentit dan klorargirit. Kabanyakan perak diproduksi sabagai produk samping panambangan tembaga, emas, timah, dan seng.

Perak alah lamo dinilai sabagai logam mulia.[1] Lebih malimpah daripado ameh, logam perak talah bafungsi di banyak yang sistem moneter pramodern sabagai Pitih kartal. Paduan murni 94% dijalehkan sabagai "0,940 fine". Salain itu, perak mamiliki babagai aplikasi di luar mata uang, saperti pado panel surya, panyaringan aia, parhiasan dan ornamen, paralatan makan dan parabotan banilai tenggi (muncua istilah silverware), dan juga sabagai investasi dalam bantuak koin dan bulion. Perak digunakan industri dalam stop kontak dan konduktor listrik, pado cermin khusus, palapis jendela dan dalam katalisis reaksi kimia. Sanyawanyo digunakan dalam film fotografi dan sinar-X. Larutan perak nitrat encer dan senyawa perak lainnyo digunakan sabagai disinfektan dan mikrobisida (efek oligodinamika), ditambahkan ka perban dan pambalut luka, kateter dan paralatan medis lainnyo.

Rujuakan[suntiang | suntiang sumber]

  1. Cui, Meiyang (2020-04-24). "Composition-promoted electrocatalytic performances on monodispersed silver-palladium alloy nanoparticles". dx.doi.org. Diakses tanggal 2021-12-07. 


Pautan lua[suntiang | suntiang sumber]

  • Media tantang Perak di Wikimedia Commons