Taboeh

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu

Taboeh adolah majalah yang mamuek berita berita pendek yang kebanyakan berita beritanyo kebanyakan lah mengglobal mulo dari berita di Trinidad sampai ka Amerika dan banyak beritanyo panuah dek barito luar nagari yang jadi ciri khas dari koran Taboeh ko.Tapi walau inyo banyak mangaluan barita tantang lua nagari tapi kalau para pambaconyo nioma akses berita lua nagari sayangnyo harus babayia sabanyak f 1,50 sekwartaalan dan f 0,50 sabulan kalau nio ma akses berita lua nagari pambaconyo harus mambayia untuak ma akses berita luar nagari tu.[1]

Barito[suntiang | suntiang sumber]

Majalah Taboeh ko lahia pertamo kali tanggal 13 Juni 1934 Taboeh banyak mangaluaan berita luar nagari tapi Taboeh afiliasi ideologinyo labiah cenderung ka komunis/sosialis contohnyo waktu "Dagblad- Commissie Taboeh" pertamo kali beritanyo banyak manjalehan tantang pagarakan buruah di sadoalah dunia. Dari 18 barito yang ditabikan dek Taboeh 13 baritonyo baisi ideologi sosialis, sisonyo bumbu dari barito itu se. Pernah waktu majalah Taboeh maangkek isu pemerintahan Roosevelt di Amerika Serikat yang malaksanakan konferensi untuak mamfasilitasan paro buruah buruah yang mangecekan kasajahataroan, jam karajo dan pajanjian para buruah atau misalnyo kayak aktivitas kaum komunis di India yang yang manyebarkan pamflet dan diskusi diskusi parihal politik.

Nasionalisme[suntiang | suntiang sumber]

Barita majalah taboeh ko indak taruih mangurusi pakaro sosialis dan komunis yang ado di dunia, kabanyakan urang tahu berita majalah Taboeh ko banyak tantang isu isu luar nagari se, tapi waktu edisi majalah Taboeh tahun 1934 majalahnyo mambaritaan tantang munculnyo nabi baru di Bandung. Majalah Taboeh memang untuak umum untuak mawujudkan kemerdekaan Indonesia. Apopun yang telah dibaritaan dek Taboeh paliang indak lah melengkapi banyak koran nan mandukuang nasionalisme Indonesia lewat "Kabar Kawat".

Rujuakan[suntiang | suntiang sumber]

  1. Rahzen, Taufik (2007). SEABAD PERS KEBANGSAAN. Jakarta Pusat: BOEKOE. pp. 472. ISBN 978-979-1436-02-1.