Samik Ibrahim

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu

Samik Ibrahim (lahia dari pasangan Kaling (Chatib Ibrahim) jo Siti Sanafiah di Nyiur Gadang Kota Baru Mambang,Kabupaten Pesisir Selatan, 8 Agustus 1908) adolah seorang pajuang, terutamo pado maso pergerakan nasional dan kemerdekaan.[1]

Riwayaik Pendidikan[suntiang | suntiang sumber]

Pado umua 7 tahun, Samaik sakolah di Volk School di Medan Baik Kambang. Satamaik dari sakolah di Volk School, Samaik malanjuikan pendidikannyo di Schkakel School di Painan. Di Umua 14 tahun, Samaik ikuik Cursus Volk Orderwijs (CVO) di Padang. Samanjak ikuik kursus guru itu, Samaik terjun dalam organisasi lokal pergerakan,seperti Serikat Seia Sekata - Serikat Teling di Nagari Kambang.

Profesi[suntiang | suntiang sumber]

Pado tahun 1924, Samaik manjadi Guru Bantu di Volk School Koto Pulai Nagari Kambang. Tahun 1926, ia dipromosikan menjadi directuur (baca: Kepala Sekolah Desa) Volk School di Amping Parak Nagari Kambang. Samaik di pecat dan di penjaro karano mangubah kurikulum yang alah dibuek Pemerintah Kolonial Belanda, tarutamo pado materi nanyian manjadi mangaji Alquran sarato dituduah marusak rust en orde.

Setelah Kalua dari Panjaro tahun 1928, Samaik ikuik dalam gerakan Islam berkemajuan. Samaik pun ikuik aktif merintis cabang-cabang Muhammadiyah di wilayah Pesisir Selatan.

Rujuakan[suntiang | suntiang sumber]

  1. "Samik Ibrahim: Ulama Minang Pemrotes Pemerintah Kolonial". Republika Online. 2019-09-10. Diakses tanggal 2019-10-29.