Lasuang

Dari Wikipedia baso Minang, ensiklopedia bebas
Loncat ke navigasi Loncat ke pencarian

Lasuang (atau lesung) iolah alaik untuak manumbuak padi katiko zaman daulu. Dalam satiok kajadian budayo nan ado di dalam carito rakyat banyak ditamuan kagiatan masyarakat yang bahubungan jo lasuang atau lesung ko. Satiok kagiatan itun salalu ado carito-carito yang manarik. Hal iko marupokan ciri khas yang babeda di masyarakat agraris atau masyarakat yang karajo ka sawah.

Pado maso dulunyo, lasuang mampunyoi konteks manumbuak padi di lasuang. Untuk mangenang maso dulu tu, lasuang marupokan ciek dari banyak tampek untuak bamain jo sasamo, lasuang dijadian lo untuak tampek mandapekan pangalaman iduik di maso nan ka tibo. Saurang amak indak hanyo maagiah an nasihaik katiko ado di rumah sajo, tapi anak bisa juo mandapekan patuah-patuah ko katiko ado di lokasi lasuang. Lasuang banyak digunoan masyarakat jo proses panggulungannyo yang tarutamo sabalum tau babagai caro manggunoan lasuang.

Di Minangkabau lasuang pamerintahan nagari-nagari iolah yang tabuek dari kayu tu ado lo yang tabuek dari batu. Adapun lasuang yang tabuek dari kayu, urang dulu manamoannyo antan/alu. Mangenai lasuang ko, sabananyo lasuang indak hanyo untuk manumbuak padi manjadi bareh, namun bisa juo dijadian untuk manumbuak bareh manjadi tapuang. Tapuang yang dihasilkan malalui tumbuak an lasuang akan babeda jo yang ditumbuak malalui masin. Sahinggo, hasil olahan makanan pun babeda rasonyo. Tantu labiah lamak dan taraso ciri khas tapuang yang ditumbuak malalui lasuang.

Dapek diambiak salah ciek contoh di Kanagarian Padang Tarok, Kecamatan Baso, Kabupaten Agam, ado ciek rumah tanggo yang mamproduksi pinyaram, yang sampai kini masih manggunoan lasuang untuang manumbuak bareh.

Pranala luar[suntiang | suntiang sumber]