Wikipedia:ProyekWiki Menrva

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu


Selamat datang di ProyekWiki Menrva!

ProyekWiki Menrva dibuek bia kita dapaik mengorganisasikan artikel-artikel nan berhubungan dengan ilmu pengetahuan. Jika Sanak ingin bergabung, silakan berikan tanda tangan Sanak di bagian daftar sukarelawan.

Tujuan dari ProyekWiki iko adolah untuak meningkatkan kualitas dan kuantitas informasi nan tersedia manganai ilmu pengetahuan, tarutamo ilmu pengetahuan alam di Wikipedia Bahaso Minangkabau.

Latar belakang[suntiang sumber]

Wikipedia marupoan salah satu sumber rujukan nan paliang acok digunoan di Internet. Dalam mesin pencari Google, Wikipedia seringkali barado di urutan teratas. Berdasarkan data dari situs alexa.com, wikipedia marupoan salah satu situs nan paliang banyak diakses di internet.

Jumlah pengetahuan nan tadapek di Wikipedia berbahasa Inggris sudah sangaik banyak, lengkap, dan relatif terpercaya. Saat iko tadapek sekitar 4,3 juta artikel di wikipedia bahaso Inggris. Selain itu, badasarkan hasil penelitian, isi Wikipedia bahaso Inggris labiah akurat dari Ensiklopedia Britannica. Fenomena nan sacaro teoretis tampak mustahil iko disabuik sabagai "revolusi wikipedia".

Wikipedia juo tersedia dalam bahaso lain, salah satunya Minangkabau. Sayangnya, artikel sains di wikipedia bahaso Minangkabau masih kurang. Padahal, ilmu pengetahuan sangaik pantiang dalam kehidupan kita sarato dalam mamajuan bangsa. Tanpa ilmu pengetahuan, babagai macam sektor, dari pambangunan sampai industri, indak akan dapaik berjalan. Selain itu, pengetahuan juo pantiang dalam mambukak wawasan dan mencerahkan pikiran. Seperti kata Neil deGrasse Tyson, "jika kau melek ilmu pengetahuan, dunia akan tampak begitu berbeda, dan pemahaman itu akan memperkuatmu." Kalau bahan bacaan dasar di situs rujukan utama sajo sudah miskin informasi, ba'a dengan pengetahuan masyarakaik kita? Dengan sedikitnya konten nan dapek diakses, mungkinkah kualitas pengetahuan peradaban kita akan meningkat?

Dengan menimbang bahwa misi Menrva adolah menyebarkan ilmu pengetahuan pado khalayak umum, dan dengan mengingat bahwa pakambangan artikel bertopik ilmu pengetahuan di Wikipedia bahaso Minangkabau cenderung stagnan, mako diadakan Proyek Wikipedia nan bertujuan memperbaiki kualitas dan kuantitas artikel bertopik ilmu pengetahuan di wikipedia bahaso Minangkabau.

Pada maso Kaisar Meiji di Jepang, ado lembaga nan khusus menerjemahkan teks-teks pengetahuan dari Barat. Proyek penerjemahan iko sangaik mambantu pakambangan pandidikan Japang. Pengetahuan baru dengan sangaik cepat masuk, dan pemahaman baru itu memperkuat bangsa mereka sampai ka kancah adikuasa.

Sejarah alah mambari kita ruang untuak baraja dan merencanakan maso depan. Maka saya mengusulkan untuak menerjemahkan artikel-artikel dasar manganai ilmu pengetahuan dari Wikipedia bahaso Indonesia/Inggris. Penerjemahan adolah caro nan paliang praktis untuak melengkapi Wikipedia. Menulis surang akan memakan banyak waktu, baik untuak studi pustaka maupun manulih itu sendiri, samantaro kebutuhan akan bahan bacaan nan berkualitas taruih membumbung tinggi.

Selain menerjemahkan artikel dasar, pembuatan/penerjemahan gagasan sekunder dalam bantuak rintisan juo paralu diperhatikan. Gagasan sekunder memang indak fundamental, tetapi marupoan komponen pandukuang artikel dasar nan penting. Contohnya, “cahaya” marupoan artikel dasar nan harus lengkap, samantaro komponen pendukungnya, misalnyo “dualitas gelombang-partikel”, harus ado dalam bantuak rintisan nan menjawab 5W + 1H, bia masyarakaik dapek memahami konsep cahaya dengan labiah baik.

Penerjemahan indak harus dari bahaso Indonesia atau Inggris. Bahaso lain misalnyo Jerman juo diperbolehkan, tetapi dek urang Indonesia labiah banyak nan dapek berbahasa Indonesia/Inggris, mako bahaso tasabuik diutamakan.

Daftar yang perlu diterjemahkan[suntiang sumber]

Daftar artikel dasar nan harus ado dan lengkap di wikipedia bahaso Minangkabau dapaik ditemui di pautan berikut:

Lihat di sini untuak nan sudah mempunyai pautan ka wikipedia bahaso Indonesia.

Untuk nan ingin mengembangkan artikel nan labiah spesifik lagi, dapek dilihat di sini:

Pranala di bawah iko mungkin juo dapek membantu:

atau nan versi bahaso Indonesianya:

Artikel nan alah mendapatkan status “pilihan” atau “bagus” diutamokan dek kualitasnya labiah terjamin.

Daftar Anggota[suntiang sumber]

Perkembangan[suntiang sumber]

Proyek lanjutan[suntiang sumber]

Jika kasado artikel dasar sudah dilengkapi, proyek iko dapek dilanjutkan ka tahap nan labiah tinggi. Artikel dapek dibaca dan direkam, sampai dapek mambantu mereka nan indak suko membaca atau mereka nan buta. Dari rekaman dan artikel, video dengan gambar-gambar nan menarik dapek dibuat.

Ke depannya pun, Menrva dapaik memasukkan artikel-artikel sains ka dalam CD, lalu disebar ka sekolah-sekolah, tarutamo nan alun tersambung dek jaringan internet.