Sulaman tusuak silang

Dari Wikipedia baso Minang, ensiklopedia bebas
Loncat ke navigasi Loncat ke pencarian

Sulaman Tusuak  Silang  

Sulaman Tusuak Silang

Sulaman tusuak silang marupokan bantuak sulaman yang paliang tuo dari karajinan lainnyo (bordir), dan dapek ditamukan disaluruah dunia tamasuk pado daerah minangkabau. Hasil karajinannyo sarupo baju hias yang babantuak tusuak silang, khususnyo di benua Eropa dan Asia, karano dijadikannyo untuak benda pameran dimuseum dalam etnologi disaluruah dunia. Sulaman marupokan bagian dari bantuak seni budaya yang sacaro turun tamurun didalam masyarakat tamasuak diminangkabau. Usaho karajinan sulaman iko jugo sabagai tampek sumber mato pancariannyo bagi masyarakat.[1]

Sulaman tusuak silang adolah macam sulaman yang mamakai jaikan pado banang, yang basilang silang diateh kain strimin yang disabuik tenun sajaja. Dalam teknik manjaikannyo dikarajoan dalam setik setik silang, babagai bantuak sulaman pado hiasan baju, parabot rumah tanggo, dan hiasan pado dindiang. Sulaman pado tusuak silang, badesain pado gambar yang bapola dan bamotif yang awak buek surang. Sulaman pado tusuak silang bisa sabana rancak jikok pado kain striminnyo diagiah hiasan pado pinggia pinggia kainnyo yang babantuak tusuak silang. Pado teknik manjaikannyo ado babagai dasar sulaman yang dibuek rapi dan barasiah, supayo sulaman yang bamotif taliek bakombinasi pado teknik yang dijaikannyo.

Pado sulaman tusuak silang banang yang dipakainyo untuak manjaik sarupo bantuak sulam dari katun atau rayon, dan jarum yang digunokannyo untuak mangkaikan jarum kabanang disabuik jarum tapestri, yang ujuang jarumnyo tumpua jo mato jarumnyo yang baukuran gadang, karno bisa dilewatan sahalai banang sakaligus yang dimasuakannyo. Kain untuak sulaman itu mamiliki kotak kotak dalam ukurannyo yang samo, dan itu hasil jaikannyo bisa taliek sarupo pola pola persegi dan ukurann yang babantuak samo.

Rujuakan[suntiang | suntiang sumber]

  1. "SENI SULAM MINANGKABAU DAN INOVASINYA UNTUK MENDUKUNG PENGEMBANGAN INDUSTRI KERAJINAN RUMAH TANGGA". http://journal.um.ac.id/index.php/teknologi-kejuruan/article/view/3031.