Penoentoen Pikiran

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu

Penoentoen Pikiran adolah surekkaba yang tabik di Batavia, bacabang di Makassar.[1] Lahie pado tanggal 20 Oktober 1938, balamaikan di Kampoeng Baroe I No. 1 Batavia-Centrum untuak kantor redaksi dan administrasi sabalum mambuko cabang jo di Makasar. Surekkaba Penoentoen Pikiran tabiak ampek kali dalam sabulan tiok tiok Kamis dengan duo lemba halaman.

Sejarah[suntiang | suntiang sumber]

Penoentoen Pikiran awalnyo manulih berita-berita perjuangan masyarakat Borneo dalam campur tangannya Belanda pado tahun 1930 - 1940an. Pado tahun 1938 Penoentoen Pikiran manabiakkan surekkabar dengan tajuk "Diangkat Gouverneur Boeat Borneo, Timor Besar dan Boeat Sumatera" yang barisikian usaho masyarakat Borneo untuak mamasuakkan urang dayak ka Volksraad. Redaktur Penoentoen Pikiran, A. Sjamsoe setelahnyo sobok dengan Gubernur Jenderal yang baru untuak menyampaikan keinganan rakyat Dayak dan direkam pado tanggal 27 Oktober 1938.Penoentoen Pikiran sejatinyo indak pernah tabik di wilayah Borneo manapun, tetapi begitu semangaik mangangkek aspirasi masyarakat Borneo kala itu.[1]

Perjuangan[suntiang | suntiang sumber]

Penoentoen Pikiran manarimo tantangan dengan penolakan mencetak percetakan Eingenaar Droekkerij Tjahja Pasoendan secaro sapihak, parmasalahan pun indak masalah pitih cetak tapi kontrak yang alah luan dengan media Warta Bhakti, pado maso tu Penoentoen Pikiran hanya tabik satu halaman. Pado maso selanjuiknyo pun percetakan Eingenaar droekkerij Tjahja Pasoendan bertindak keterlaluan dengan mengubah Kepala surekkaba Penoentoen Pikiran dengan Tapanuli Post pada tanggal 3 November 1939.

Rujuakan[suntiang | suntiang sumber]

  1. a b Rahzen, Taufik (2007). Seabad Pers Kebangsaan. Jakarta: I:BOEKOE. pp. 490. ISBN 978-979-1436-02-01.