Pangguno:Sintia yulita/bak kasiak

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu

Tradisi Malapeh Niaik[suntiang | suntiang sumber]

Acara malapeh niaik marupokan acara untuk mansyukuri atau mambaia janji atas kabaruntuangan yang alah di paroleh. acara ko marupokan acar menepati janji saat kita akan menginginkan sesuatu, kto mangucapkan niaik atau janji supayo terkabul apo nan diinginkan, setelah kainginan dikabulkan kito wajib menepati janji tersebut yang disebut maleh niaik.

Tradisi malapeh niaik ko dilakukan dengan makasuik mambaia hutang atau janji kito kapado Allah. Tradisi ko batujuan untuak mangajari manusia untuak menepati janjinyo. Tradisi malapeh niaik balangsuang dengan maucapkan doa-doa yang diambiak dari ayat-ayat Al-Quran yang dipimpin oleh ustad atau ulama yang barado di tampek kito malaksanakan acara malapeh niaik.

a. Malapeh Niaik Mandoa[suntiang | suntiang sumber]

Malapeh niaik mandoa pado dasarnyo adalah kito maminta sesuatu kapado Allah jo mangikut sertakan orang yang dianggap keramat atau dakek jo Allah supayo kainginan capek terkabul. Setelah kaingibnan terkabuldilakukan acara mandoa jo mangundang ustad atau pakiah yang bisa mamimpin doa. Tradisi malapeh niaik jo mandoa hanyo dihadiri oleh keluarga dan indak mangundang urang lain selain ustad atau pakiah.

b. Malapeh Niaik atau Manjamu[suntiang | suntiang sumber]

Malapeh niaik manjamu ko babeda jo malapehan niaik mandoa, kalau malapeh niaik manjamu ko biasonyo ado acara mamotong hewan yang dijanjikan disaat mamasang niaik. Malapeh niaik atau manjamu ko indak hanyo dihadiri oleh keluarga sajo tetapi keluarga juga mangundang masyarakat yang ado disekitarnyo.

c. Malapehan Niaik Katampek Keramat[suntiang | suntiang sumber]

Malapehan niak katampek keramat ko biasonyo dilaksanakan di maam Syekh Burhaniddin, biasonyo dilakukan hanyo keluarga sajo jo mambaok hewan peliharaan yang masih hiduik katampek karamat. Urang yang mamasang niaik dan keluarga duduk disampiang makam Syekh Burhaniddin, lalu dilakukan pembacaan doa yang dipimpin oleh ustad yang manjaga makam tu. Setelah slasai mambaco doa, hewan yang dibaok dilatakan di tampek yang alah disediakan oleh penjaga setempat.

Unsur-Unsur Dalam Malapehan Niaik[suntiang | suntiang sumber]

Dalam tradisi malapehan niaik ko terdapat beberapa unsur yang marupokan simbol dan memiliki makna. Simbol-simbol adalah tando-tando yang ado hubungannyo jo kepercayaan atau upacara adat. Unsur-unsur yang tadapek dalam tradisi malapeh niaik diantarono adalah ayam, kambiang, sapi, uang, makana.