Bukhara

Dari Wikipedia baso Minang, ensiklopedia bebas
Jump to navigation Jump to search
Bukhara

Bukhara marupokan kota nan talatak di sabalah tangah Uzbekistan. Panduduaknyo bajumlah 247.000 jiwa (2005). Kota ko mangalami maso kajayaannyo pado abaik ka-9 M sampai abaikk ke-13 M sabagai pusaik paradaban Islam jo padagangan di Asia Tangah, di sampiang Samarkand. Kota ko juo marupokan tampek kalahiran dari Imam Bukhari, pariwayaik jo ahli hadis. Pado tahun 1220 M, tentara Mongol, di bawah pimpinan Jenghis Khan manaklukkan Bukhara jo mambaka kota tasabuik, sahinggo Bukhara indak parnah bangkik lai subagai pusek paradabanjo padagangan. Kota ko tamasuak dalam Situs Warisan Dunia UNESCO. Kota ko marupakan kota kelahiran Imam Bukhari.

Sijarah[suntiang | suntiang sumber]

Kota Bukhara alah dihuni dek manusia sajak 5000 tahun silam. Kota ko sandiri mamiliaki sijarah 2500-tahun. Kakaisaran di Persia kuno di Bukhara pamukiman patamo dalam pengawasan wakatu nan lamo, batapatan jo periode migrasi bangso Arya.

Asumsi tantang asa usua namo Bukhara, tanah nan subur, berarti Sogdian tua βuxārak , yang merupakan nama sebuah Zoroaster Persia Bukhari, yang berarti sumber dari informasi , atau arti dari biara Vihara Sanskerta Buddha di dalam bentuk kata berasal. Nama abad diperkirakan Buxārā 4-5 awal pertambangan tembaga dari koin, dan Prasasti Sogdian (pwγ'r) dan Puxar (pwx'r) dan Prasasti Ash gin yang paling penting dan menarik (abad ke-8 awal) yang menyebut kota ini Buqar (buqar). Karena itu ia disebut Buxārā kota, dan sebelumnya bernama بنجكث Banuğkath.