Aksi

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu

Aksi merupoan surat kabar di Indonesia yang punyo ciri khas tersendiri yaitu sebagai surat kabar nasionalis yang berdiri pada 25 Maret 1931. Aksi didirikan oleh Brotokesowo dan Roedjito sebagai Pemimpin Redaksi dan Direktur Aksi pertamo kali.

Tujuan[suntiang | suntiang sumber]

Aksi memiliki tujuan yang beorientasi pado nilai luhur bangsa Indonesia dan mengembangkan semangat nasionalis. seperti yang nampak pado kutipan berikut.

bagi soeta gerakan yang berazas akan membangoenkan segala tcita-tcitanya.

itulah salah satu kutipan tokoh pejuang Indonesia yang diterbitkan di Aksi untuak membengkitkan sumangaik mayarakat pado maso itu dan sebagai bukti ambil peran aksi sebagai surat kabar nasionalis. Alah banyak halang rintang yang dihadapi aksi sebagai surat kabar nasionalis di tengah-tengah bangsa yang belum merdeka.

Sejarah[suntiang | suntiang sumber]

Sabalumnyo Aksi merupoan penjelmaan dari surat kabar Soedirotomo Melayoe, namun baganti namo kareno babarapo alasan. pemberian namo Aksi punyo pengertiannyo surang, yaitu asas,kebangsaan, seluruh, dan Indonesia. aksi direncanaan akan tabik patamo kali pado 1 April 1931, namun oleh karano babarapo hal terbit pada 31 maret 1931.Terbitnyo peraturan pemerintah Belanda pado Juni 1931 telah membuek kebebasan media pers pado maso itu terbatas.[1] Aksi tak bisa semato-mato memeperjuangkan nasionalis melalui lewat goresan-goresan persnyo namun , juo menginformasikan berita-berita terhangat nan tajadi pado masonyo.

Rujukan[suntiang | suntiang sumber]

  1. Rahzen, Taufik (2007). SEABAD PERS KEBANGSAAN. Jakarta Pusat: I BOEKOE. ISBN 978-979-1436-02-1.