Abdul Aziz Ishak

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu
Infobox orangAbdul Aziz Ishak
Biografi
Lahia7 Oktober 1913 Edit nilai pada Wikidata
Perak, Malaysia Edit nilai pada Wikidata
Kamatian23 Juni 1999 Edit nilai pada Wikidata (85 tahun (id) terjemahkan)
Ampang (id) Terjemahkan Edit nilai pada Wikidata
  Menteri Kesehatan (id) Terjemahkan 

1960 – 1962
  Anggota Dewan Rakyat (id) Terjemahkan 

Edit nilai pada Wikidata
Data pribadi
Kalompok etnisUrang Minangkabau Edit nilai pada Wikidata
AgamoIslam Edit nilai pada Wikidata
AlmamaterRaffles Institution (en) Terjemahkan
Victoria School (en) Terjemahkan Edit nilai pada Wikidata
Kagiatan
KarajoPolitikus Edit nilai pada Wikidata
Partai politikUMNO (id) Terjemahkan Edit nilai pada Wikidata
Kaluarga
Sanak saibu/sabapakYusuf bin Ishak jo Abdul Rahim Ishak Edit nilai pada Wikidata

Abdul Aziz Ishak (Lahia di Perak Malaysia pado tahun 1992; Wafaik di Kuala Lumpur Malaysia pado tahun 1999) adolah seorang pejuang kemerdekaan dan menteri Malaysia. Inyo pernah manjadi wartawan Utusan Melayu

Kahidupan jo karier[suntiang | suntiang sumber]

Abdul Aziz Ishak mamulai pendidikannyo di Maktab Melayu Kuala Kangsar,Negeri Perak. Salanjuiknyo inyo mengikuti kehidupan urang gaeknyo di Singapura, Abdul Aziz Ishak melanjuikan sakolah di Victoria Bridge School jo Raffles Institution. Katiko masih sakolah di Raffles Institution, bakat manulisnyo alah nampak. Katiko itu inyo manulis artikiel tentang nasib melayu di bawah jajahan Inggris di koran <i id="mwFw">Warta Malaya</i> yang terbit di Singapura. Satalah tamaik dari Senior Cambridge (setingkat SMA), bakarajo di Departemen Perikanan di Port Dickson, Karano di tuduh bekarajo jo Jepang dan sampek ditahan di penjaro Changi inyopun bekarajo jo akaknyo Yusof Ishak mendirian surek kaba Utusan Melayu. Sahabih perang Dunia ka duo, inyo basamo wartawan Abdul Samad Ismail, mendirian Gerakan Angkatan Melayu Sedar (Geram). Namun pendaftaran "Geram" ditolak oleh pemerintah kolonial dan kamudian dibubarkan. Satalah itu, inyo pindah ka Kuala Lumpur (pado tahun 1948) dan manjadi wartawan Utusan Melayu.

Pado tahun 1951, Onn Jaafar mendirian Parti Kemerdekaan Malaya (IMP), dan Aziz pulo bagabuang pulo di sinan dan manjadi wakil presinden partai IMP cabang Kuala Lumpur. Pado tahun 1953 inyo baliak bagabuang jo UMNO dan ikuik pemilihan umum awal di Tanah Melayu. Pado Tahun 1955, pado saat umua 32 tahun, Aziz Abdul Ishak diangkek manjadi Menteri Pertanian dan Koperasi Negeri-Negeri Melayu Bersekutu.

Memiliki keluarga yang barasa dari keturunan Minangkabau. Manikah jo WanShamsiah binti Pawanteh, inyopun seorang keturunan Minangkabau. Memiliki limo urang anak yang banamo Rahmah, Zakaria, Zabidah, Zulkifli, dan Zahrah.[1]

Karya[suntiang | suntiang sumber]

1. Katak Keluar dari Bawah Tempurong (tahun 1955).

2. The Detention in Malaysia of an Ex-Cabinet Minister (tahun 1977).

3. Mencari Bako (tahun1983).

Rujuakan[suntiang | suntiang sumber]

  1. Chaniago, Hasril (2018). 121 Wartawan Hebat dari Ranah Minang dan Sejumlah Jubir Rumah Bagonjong. Padang: Panitia Pelaksana Daerah Hari Pers Nasional 2018 Biro Humas Setda Provinsi Sumatera Barat.