Komunikasi pambangunan

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu
(Dialiahkan dari Komunikasi Pembangunan)

Komunikasi pambangunan malibatkan panciptaan mekanisme untuak mampalueh akses publik ka informasi tentang reformasi, mampakuek kemampuan seorang karyawan untuak bisa mandangaan konstituensi dan banegosiasi samo pemangku kepentingan. Komukikasi pambangunan bisa mamberdayakan organisasi akar rumput untuak mancapai proses yang labiah partisipatif dan malakukan kegiatan komunikasi yang didasarkan pado penelitian. Penjelasan iko didapatkan dari World Bank, 2006. Komunikasi pambangunan marupokan upayo strategis yang manggunoan media dan komunikasi untuak manangani masalah sosial untuak mancapai kahidupan manusia yang labiah baik.[1]

Pambangunan adolah proses parubahan taraf kehidupan menjadi lebih baik daripada yang sabalumnyo. Pambangunan punyo parameter keberhasilannyo, sarupo index pembangunan manusia dan jumlah panduduak miskin dimano bidang-bidangnyo alah dibagi dalam sajumlah konsep yang disabuik dengan sustainable and development goals (SDGs). Aspek-aspek pambangunan yang ado di SDGs diantaronyo adolah: Indak ado kemiskinan, indak ado kelaparan, kesehatan dan kesejahteraan yang ancak, pendidikan berkualitas, kesetaraan gender, air bersih dan sanitasi yang ancak, energy yang terjangkau dan barasiah, pekerjaan yang layak dan pertumbuhan ekonomi, industry, inovasi, dan infrastruktur, mangurangi ketimpangan, kota dan komunitas yang bakalanjutan, konsumsi dan produksi yang bertanggung jawa, aksi iklim, kehidupan di bawah air, kahidupan di darat, institusi kuat perdamaian dan keadilan, sarato kamitraan untuak mancapai tujuan.[2]

Masalah[suntiang | suntiang sumber]

Masalah pambangunan marupokan masalah sosial dan tajadi di masyarakat. Masalah sosial yang biasonyo tajadi yaitu kesenjangan antaro harapan dan kondisi yang ado. Masalah iko dibagi manjadi tigo yaitu masalah utama, penyebab masalah non perilaku, dan penyebab masalah perilaku. Masalah yang barasal dari parilaku manusia punyo ciri-ciri yang partamo, yaitu parilaku manusia yang biasonyo indak mandukuang pambangunan bisa menyebabkan masalah pambangunan. Kaduo, indak punyo informasi mengenai penanganan masalah. Katigo, indak punyo pengetahuan dan sikap positif terhadap perubahan, Kaampek, indak berpihak pado kelompok marjinal. Sarato yang ka limo, indak bisa menartikan kebutuhannyo dan manamuan solusi untuak hiduiknyo.

Tujuan[suntiang | suntiang sumber]

Komunikasi pambangunan dilakuan untuak mancapai babarapo hal. Ado babarapo tujuan komunikasi pembangunan diantaronyo manyampaian informasi, mampersuasi atau manggugah perasaan, maubah perilaku, maubah pendapat atau opini dan mawujudkan partisipasi masyarakat dalam program pambangunan, manjadi agen perubahan sosial dengan harapan akhirnyo adolah maningkekan taraf hiduik masyarakat.[3]

Tipe aksi[suntiang | suntiang sumber]

Dalam pambangunan, ado beberapa pihak yang talibat dalam prosesnyo. Contoh proses komunikasi tajadi dalam pambangunan suatu daerah adolah pambangunan infrasruktur dan panyuluahan pamakaian teknologi baru ka masyarakat. Aksi komunikasi pambangunan ko bisa dibagi manjadi duo macam yaitu top down dan buttom up. Aksi komunikasi pambangunan top down tajadi katiko informasi disampaian olah sumber yang punyo tingkatan labiah ateh dari sasaran kegiatan komunikasi pambangunan. Contohnyo kegiatan panyuluan pertanian via keompok tani, kampanye ASI ekslusif, kampanye bebas buta huruf, dan lainnya. Samantaro itu, jenis komunikasi bottom up tajadi katiko kegiatan pambangunan diinisiasi oleh masyarakat. Contohnyo tokoh masyarakat yang maajak warganyo untuak maikuikan program KB dan program bank sampah yang dimulai samo masyarakatnyo.[4]

Jenis[suntiang | suntiang sumber]

Komunikasi pambangunan digunoan di babarapo bidang sarato jenis dalam aspek kahidupan. Komunikasi pambangunan bisa dibedakan manjadi babarapo jenis.

Pertanian[suntiang | suntiang sumber]

Proses komunikasi di bidang pertanian ko biasonyo melalui kegiatan penyuluhan, bimbingan massal, dan revolusi hijau. Komunikasi ko bisa melalui komunikasi massa yang manggunoan media massa mode tv, koran, video, dan lainnyo. Pendekatan kelompok dilakukan lo untuak maagiah pembekalan mode ka kelompok tani. Salanjuiknyo, pendekatan interpersonal dilakukan lo untuak malakukan aksi pambangunan di bidang pertanian.

Pendidikan[suntiang | suntiang sumber]

Pambangunan di bidang pendidikan kini bisa melalui banyak media. Pendidikan yang dilakuan sacaro langsuang bisa manjadi proses komunikasi antaro guru dan siswanyo. Komunikasi di bidang pendidikan kini mulai manggunoan media sosial dan platform lain yang labiah variatif.

Kesehatan[suntiang | suntiang sumber]

Media yang digunoan dalam pambangunan di bidang kesehatan bisa dicontohan malalui SatelLife. Iko adolah organisasi nirlaba internasional yang manggunoan teknologi antar jaringan (internetworking) untuak malayani komunikasi kesehatan dan kebutuhan informasi ka negara-negara bakambang. Selain itu, organisasi kesehatan dunia (WHO) ado mancanangkan untuak maadoan komunikasi kesehatan.

Katenagakerjaan[suntiang | suntiang sumber]

Bantuak komunikasi pambangunan di bidang iko bisa dicaliak dari portal tarabaat yang dibuek samo India. Portal iko di dirancang untuak melayani kawasan perdesaan yang maagiah informasi tentang kesempatan karajo. Portal iko babantuak situs web lokal dalam bahaso urang itu.

E-Commerce[suntiang | suntiang sumber]

Pemerintah kini alah maluncuran aplikasi ka masyarakat malalui Kementrian Komunikasi dan Informatika. Aplikasi iko bisa menjadi bentuk media komunikasi pambangunan yang dilakuan pemerintah untuak manghubuangkan satiok kecamatan malalui jaringan internet hinggo akhir tahun 2012.

Lingkungan hiduik[suntiang | suntiang sumber]

Komunikasi di bidang iko kini alah manggunoan teknologi informasi mode proses monitoring. Contohnyo dalam mamantau kualitas air di kawasaan perdesaan. Dengan adonyo pengawasan iko, kualitas air bisa dipantau dan dikandalian sahinggo masyarakat bisa terhindar dari panyakik.

Rujuakan[suntiang | suntiang sumber]

  1. Sulaiman, Adhi Iman; Sugito, Toto; Sabiq, Ahmad; Sulaiman, Adhi Iman; Sugito, Toto; Sabiq, Ahmad (2016-12-16). "Komunikasi Pembangunan Partisipatif untuk Pemberdayaan Buruh Migran". Jurnal ILMU KOMUNIKASI (dalam bahasa Indonesia). 13 (2): 233–252. doi:10.24002/jik.v13i2.734. ISSN 2548-8643. 
  2. "Kajian Indikator Sustainable Development Goals (SDGs)" (PDF). Kajian Indikator Sustainable Development Goals (SDGs). Diarsipkan dari versi asli (PDF) tanggal 2021-09-11. Diakses tanggal 9/11/2021. 
  3. Saleh, Amiruddin (2010). "Model Komunikasi dan Penyuluhan Pembangunan Mendukung Pengembangan Masyarakat Berkelanjutan" (dalam bahasa Inggris). 
  4. Budhirianto, Syarif (2015-07-07). "Pola Komunikasi untuk Pemberdayaan Kelompok Informasi Masyarakat dalam Menyukseskan Program Swasembada Pangan". Jurnal Pekommas (dalam bahasa Inggris). 18 (2): 127–138. doi:10.30818/jpkm.2015.1180206. ISSN 2502-1907. Diarsipkan dari versi asli tanggal 2021-09-11. Diakses tanggal 2021-09-11.