Prasasti adityawarman

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu

Prasasti Adityawarman  adolah batu prasasti yang dikaluan oleh Adityawarman pado maso dahulunyo. Batu iko ditemukan katiko itu di Bukik Gombak, yang kini alah dipindahkan ka Desa Gudam Kecamatan Tanjung Emas Kabupaten Tanah Datar. Pado umunyo batu prasasti Adityawarman iko marupokan kumpulan dari sadonyo prasasti Pagaruyuang yang ado. Batu iko dahulunyo ditulis dengan huruf Jawa Kuno dengan bahaso Sansekerta dan juga bahaso Melayu Kuno.

Pado umumnyo Batu  Prasasti Adityawarman barisi pujian-pujian kapado Adityawarman yang katiko itu sebagai penganut Budha Bairawa. Sampai kini batu Prasasti iko masih tajago dengan elok, karano batu iko kini alah manjadi cagar budaya di bawah pengawasan Suaka Peninggalan Sejarah.

Bagi masyarakat Luhak Nan Tuo, khususnyo masyarakat Gudam Tanjung Emas, mitos Batu Prasasti Adityawarman ini berfungsi bagi mereka sabagai gambaran sosial pado maso dahulunyo yang mampu mencerminkan norma budaya. Melalui mitos iko, para pemuka masyarakat diajak dan dituntuik untuak mampu manjadi pengawas dan pengontrol terhadap sagalo tindakan dan tingkah laku masyarakat sacaro luas. Namun sabaliaknyo, masyarakat secara keseluruhan pun mengharapkan pemuka masyarakat mampu manjadi tauladan yang baik dalam persoalan internal sarato persoalan eksternal pada sebuah suku, maupun hubungan antaro suku lain.Kurnia, Febby Eka (2015). Mitos-mitos batu di Luhak Nan Tuo. Padang.