Pabedaan antaro revisi dari "Wikipedia:Padoman tata latak"

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu
Konten dihapus Konten ditambahkan
Ardzun (rundiang | jariah)
Ardzun (rundiang | jariah)
Barih 97: Barih 97:
'''Judul:''' Judul nan paliang acok digunoan untuak bagian ko iolah "Caliak pulo" (dulu basabuik "Pautan internal").
'''Judul:''' Judul nan paliang acok digunoan untuak bagian ko iolah "Caliak pulo" (dulu basabuik "Pautan internal").


=== Catatan jo referensi ===
=== Catatan jo rujuakan ===


'''Isi:''' Bagian ini berisi (1) kutipan atau sitasi yang memastikan informasi di dalam artikel, dan (2) catatan penjelasan yang tidak pas jika ditempatkan di dalam tubuh artikel. Bagian ini kadang kala dibagi ke dalam beberapa bagian.
'''Isi:''' Bagian ko mamuek (1) kutipan atau sitasi nan mamastian informasi di dalam artikel, dan (2) catatan panjalehan nan indak pas kok ditampekan di dalam badan artikel. Bagian ko kadang tabagi ka dalam babarapo bagian.


'''Judul:''' Yang paling umum digunakan ialah "Referensi"; artikel lain menggunakan "Catatan", "Catatan kaki", "Acuan", "Sumber", "Rujukan", "Sitasi", atau "Bibliografi" (judul terakhir ini tidak dianjurkan karena dikhawatirkan rancu dengan bagian mengenai karya tulis yang diciptakan oleh subjek artikel).
'''Judul:''' nan paliang umum dipakai iolah "Rujuakan"; artikel lain mamakai "Catatan", "Catatan kaki", "Acuan", "Sumber", "Referensi", "Sitasi", atau "Bibliografi" (judul tarakhia ko indak disaranan untuak mailakan karancuan jo bagian tantang karya tulih nan dibuek dek subjek artikel).


=== Bacoan labiah lanjuik ===
=== Bacoan labiah lanjuik ===

Revisi pado 20 April 2019 10.22

Padoman gaya
Padoman panamoan
Panyerapan
Topik

Dalam Wikipedia paralu bataratik soal tata latak panulisan supayo mampunyoi bantuak nan umum, baiak dalam tampilan maupun dalam format suntiangan bia lai mudah untuak dipeloki, atau diagiah tambahan dek pangguno lain. Panduan ko bukan marupokan panduan panggunoan bahaso markah wiki do (caliak Wikipedia:Manyuntiang sabuah halaman).

Bagian pambukak

! Artikel utamo untuak kategori ko adolah Wikipedia:Bagian pambuko.

Bagian pambukak dapek mamuek hal-hal barikuik (jo urutan sarupo):

Bagian tubuah laman artikel

Bagian dan judul bagian

Tiok-tiok bagian jo subbagian artikel diagiah judul. Judul bagian jo subbagian mampajaleh laman dek mambagi teks, maorganisir isi laman, dan tampak di daftar isi.

Judul bagian mampunyoi susunan 6 tingkek, yaitu sampai sub-sub-sub-sub-subbagian. Tingkatan judul bagian ditantukan dari jumlah tando samo dengan nan maapik judul tasabuik. Judul tingkek 1 (=Judul=) sacaro automatis manjadi judul artikel, dan indak sasuai digunoan di dalam badan artikel. Judul bagian diawali pado judul tingkek 2 (==Bagian==), jo judul subbagian pado tingkek 3 (===Subbagian===), dan sataruihnyo. Bagian tubuah tulisan musti bauruikan, yaitu indak malompek dari bagian ka subbagian (misanyo, malompek dari ==Bagian== ke ====Sub-subbagian==== jo indak ado ===Subbagian=== di antaro kaduonyo). Di antaro bagian nan ciek jo bagian nan lain musti ado ciek barih kosong; labiah dari ciek barih kosong ka manampakan talampau banyak spasi antarbarih di artikel.

Templat bagian dan gaya ringkasan

Artikel utamo

Kok suatu bagian artikel marupokan ringkasan artikel lainnyo nan manjalehan topik bagian tasabuik salangkoknyo, pautan ka artikel tasabuik musti tampak sarupo di bawah judul bagian itu. Bantuak sarupo ko mungkin dijumpoi kok bagian basangkuikan sabalunnyo marupokan bagian nan talampau panjang dan dipacah dari artikel tersebut. Gunokan templat {{Main}} atau {{Artikel}} atau {{utamo}} untuak manampakan pautan ka Artikel utamo.

Contoh caro panulisan:

{{main|Sijarah Daerah Istimewa Yogyakarta}}

ka mangasiakan:

Gunokan pautan ko anyo kok artikel utamo tu marupokan panjalehan salangkoknyo dari bagian basangkuikan. Panggunoan pautan ko manuju artikel nan alun tasadio (pautan sirah) sabana indak dianjurkan.

Pautan lain di bawah judul bagian

Kok ado artikel lain nan maagiah informasi labiah lanjuik atau rincian tambahan (bukan panjalehan salangkoknyo—caliak sub-subbagian sabalun ko), pautan ka artikel tu musti ditampakan tapek di bawah judul bagian itu, asa lai pautan tu alun ditambahan di dalam teks. Pautan-pautan tambahan ko musti digabuang jo templat {{Main}} (kok ado) supayo dapek dicaliak sacaro mudah dek pambaco. Gunokan salah satu templat barikuik untuak mambuek pautan-pautan tasabuik:

  • {{Detail}} ka manampakan Untuak detil labiah lanjuik tantang topik ko, caliak
  • {{Further}} ka manampakan Informasi labiah lanjuik:
  • {{Seealso}} ka manampakan Caliak pulo:

Contohnyo, untuak mambuek pautan "Caliak pulo" ka artikel Evolusi, buek {{Seealso|Evolusi}}, nan ka mangasiakan:

Samo jo pautan ka artikel utamo suatu bagian, hindari mambuek pautan ka laman nan alun tasadio.

Paragraf

Bagian-bagian dalam artikel biasonyo tadiri ateh paragraf-paragraf dalam bantuak prosa. Panulisan dalam bantuak daftar sarancaknyo indak dilakukan, kacuali untuak mambagi-bagi teks nan talampau rami, tarutamo kok topik takaik cukuik sulik dek pambaco. Bantuak daftar biasonyo digunoan pado bagian rujuakan jo bacoan di bagian akhia artikel. Di antaro duo paragraf—sabagaimano antarbagian—musti ado ciek barih kosong; bantuak daftar biasonyo indak dipisahan jo barih kosong.

Paragraf nan tadiri dari anyo ciek kalimaik sarancaknyo dihindari dek maambek alua tulisan. Jo alasan nan samo, paragraf nan talampau panjang juo sulik dibaco. Paragraf-paragraf pendek dan kalimaik-kalimaik tungga sarancaknyo indak manjadi subbagian surang; dalam hal ko, mungkin labiah rancak manggunokan bantuak daftar.

Lampiran dan catatan kaki

Bagian lampiran dilatakan di bagian bawah artikel jo ==judul bagian==, diikuti dek catatan kaki.

Contoh caro panulisan:

== Caliak pulo==

  • [[Wikipedia:Manyuntiang sabuah laman]]
  • [[Wikipedia:Padoman gaya]]

akan mangasiakan:

Caliak pulo

Urutan lampiran opsional:

  1. Daftar karya
  2. Caliak pulo
  3. Catatan atau referensi
  4. Bacoan labiah lanjuik
  5. Pautan lua

Urutan catatan kaki opsional:

  1. Kotak suksesi
  2. kotak navigasi
  3. Kategori
  4. Templat tulisan rintisan (templat tulisan rintisan yang pertama harus didahului dengan dua baris kosong)
  5. Pautan antarbahaso atau interwiki

Daftar karya

Isi: Daftar biaso, biasonyo diuruikan sacaro kronologis, barisi karya nan dibuek dek subjek artikel basangkuikan.

Judul: "Karya" digunokan untuak daftar karya nan bukan marupokan publikasi tatulih (misanyo, musik, film, lukisan, koreografi, atau desain arsitektur). "Bibliografi", "Diskografi", atau "Filmografi" kadang digunokan kok diparalukan; namun, "Bibliografi" indak talalu dianjurkan dek cameh rancu jo "Rujuakan".

Bagian caliak pulo

Isi: Daftar biaso, sarancaknyo diuruikan manuruik abjad, mamuek (pautan internal) ka artikel takaik di Wikipedia. Panulih sarancaknyo maagiah katarangan singkek kok relevansi pautan tu indak nampak jaleh, kok arati istilahnyo indak talampau dikana umum, atau kok istilah tu ambigu. Contohnyo:

Pautan nan alah ado di dalam tubuah tulisan umumnyo indak batulisan lai di bagian "Caliak pulo", dan kotak navigasi di bagian bawah artikel buliah pulo digunoan sabagai pangganti banyak pautan internal. Namun, adonyo pautan di dalam bagian "Caliak pulo" ko pado akhianyo marupokan soal patimbangan editorial dan aka sihaik. Pautan nan disaratokan di dalam bagian ko mungkin baguno untuak pambaco nan nak mancari tau sabanyak mungkin mangenai sabuah topik, tamasuak subjek-subjek nan takaik anyo sacaro umum ka bakeh subjek basangkuikan. Bagian "Caliak pulo" sarancaknyo indak mamuek pautan ka artikel nan alun babuek. Pautan ka {{Portal}} biasonyo ditampekan juo di bagian ko.

Judul: Judul nan paliang acok digunoan untuak bagian ko iolah "Caliak pulo" (dulu basabuik "Pautan internal").

Catatan jo rujuakan

Isi: Bagian ko mamuek (1) kutipan atau sitasi nan mamastian informasi di dalam artikel, dan (2) catatan panjalehan nan indak pas kok ditampekan di dalam badan artikel. Bagian ko kadang tabagi ka dalam babarapo bagian.

Judul: nan paliang umum dipakai iolah "Rujuakan"; artikel lain mamakai "Catatan", "Catatan kaki", "Acuan", "Sumber", "Referensi", "Sitasi", atau "Bibliografi" (judul tarakhia ko indak disaranan untuak mailakan karancuan jo bagian tantang karya tulih nan dibuek dek subjek artikel).

Bacoan labiah lanjuik

Isi: Daftar biasa, biasanya disusun sesuai abjad, berisi sejumlah publikasi yang tidak tampil di tempat lain di artikel dan tidak digunakan untuk pemastian isi artikel. Bagian ini dapat digantikan dengan bagian Pranala luar; kedua bagian ini dapat digabungkan jika keduanya sangat singkat. Jika kedua bagian tersebut ada di dalam artikel, "Pranala luar" biasanya berisi situs web dan publikasi dalam jaringan. Publikasi yang terdapat di bagian "Bacaan lebih lanjut" dituliskan dengan cara penulisan referensi lainnya di artikel tersebut.

Pautan lua

Isi: Daftar biasa yang berisi situs web relevan yang masing-masing diberi penjelasan singkat. Pranala-pranala tersebut umumnya belum terdapat di dalam tubuh artikel, dan tidak perlu ditampilkan di bagian ini jika sudah tampil di bagian "Referensi" atau "Catatan". Bagian ini dapat digantikan dengan bagian "Bacaan lebih lanjut".

Pranala ke proyek Wikimedia lainnya (kecuali Wiktionary dan Wikisource) sebaiknya ditempatkan di bagian ini.

Format

Gambar

Gambar dalam sebuah artikel sebaiknya tidak terlalu banyak ataupun tidak terlalu sering diganti-ganti. Gambar yang sudah ada di artikel sebaiknya tetap di artikel, kecuali ada gambar lain yang lebih baik atau lebih sesuai.

Gambar idealnya diletakkan tersebar merata di dalam artikel, dan relevan dengan bagian tempat gambar tersebut diletakkan. Semua gambar harus memiliki keterangan gambar yang jelas. Gambar yang terlalu besar sehingga menyisakan terlalu sedikit ruangan untuk teks harus diperkecil atau dibuat dalam bentuk panorama. Sebaiknya ukuran gambar dan templat pada suatu halaman saling diseimbangkan.

Ketika meletakkan gambar, jangan letakkan terlalu banyak pada bagian pembuka atau pada salah satu bagian artikel. Secara umum, jika ada banyak gambar pada suatu bagian artikel sampai-sampai gambarnya menjorok ke bagian berikutnya, bagian tersebut terlalu pendek atau gambar di bagian tersebut terlalu banyak.

Jika sebuah artikel memiliki terlalu banyak gambar sampai-sampai menjorok melebihi panjang teks artikelnya (termasuk jika templat kotak info atau navigasi seperti {{taxobox}} sudah cukup panjang), gunakan bentuk galeri. Cara pemecahan lain ialah membuat halaman atau kategori yang menggabungkan semua gambar tersebut di Wikimedia Commons dan menggunakan templat yang sesuai ({{commons}}, {{commonscat}}, {{commons-inline}} atau {{commonscat-inline}}) sebagai pranala ke sana.

Pautan

Untuk wikifisasi artikel, dua pasang tanda kurung siku harus diletakkan di sekitar kata atau frasa yang relevan dengan konteks penggunaan kata atau frasa tersebut pertama kali di dalam suatu bagian; jika kata atau frasa tersebut tidak sama dengan judul artikel yang dituju, tambahkan tanda pranala pipa "|" (tombol tanda pipa pada papan ketik di Indonesia umumnya terletak di bagian atas, yakni di sebelah kiri tombol "BACKSPACE") diikuti dengan nama alternatif. Penulisan seperti ini akan memunculkan pranala ke artikel lain di Wikipedia:

Menurut [[Mitologi Jepang|mitologi tradisional]], Jepang didirikan oleh [[Kaisar Jimmu]].

Kok disimpan, teks tasabuik ka muncua mode ko:

Menurut mitologi tradisional, Jepang didirikan oleh Kaisar Jimmu.

Caliak pulo