Ekologi rimbo

Wikipedia Minangkabau - Lubuak aka tapian ilimu

Ekologi rimbo adolah studi ilmiah mengenai katakaitan antaro pola, proses flora, fauna, dan ekosistem di dalam rimbo. Ekosistem rimbo adolah unit lahan tagakan pohon kayu yang tadiri sadoalah tanaman, hewan, dan mikroorganisme (komponen biotik)yang bafungsi sacaro basamo-samo jo komponen abiotik dari lingkuangan.

Hubungan jo cabang ilmu ekologi lain[suntiang | suntiang sumber]

Ekologi rimbo adolah salah satu cabang dari tipe studi ekologi yang baorientasi pado faktor biotik (balawanan jo klasifikasi ekologi yang babasis tingkek organisasi atau karumitannyo, saroman ekologi populasi dan ekologi komunitas). Pohon acok manjadi fokus utamo, namun bantuak kahidupan dan komponen lain saroman satwa lia dan nutrisi tanah dapek manjadi pahatian utamo. Sahinggo ekologi rimbo marupakan cabang studi ekologi yang paralu dan sangek baragam.

Ekologi rimbo mampunyoi kasamoan karakteristik dan pandekatan metdologi jo ekologi tumbuahan darek. Hanyo kabaradoan tegakan pohon nan mambedakannyo jo ekologi tumbuhan darek, karano pohon adolah karakteristik utama rimbo.

Karagaman dan karumitan komunitas[suntiang | suntiang sumber]

Karano pohon dapek tumbuah labiah gadang dari bantuak tumbuahan lain, tadapek potensi karagaman struktur rimbo (fisiognomi). Sajumlah besar tata latak spasial nan mungkin tabantuak mampunyoi ukuran nan sangat bavariasi, dan spesies yang sangat baragam, serta lingkungan mikro nan bamacam-macam saroman pencahayoan sinar matohari, temperatur, kalembaban relatif, dan kecepatan angin. Salah satu komponen penting ekosistem rimbo saroman biomassa acok bana ado di dalam tanah, di mano struktur tanah, kuantitas dan kualitas aia, serta jumlah nutrisi tanah bisa bavariasi. Sahinggo rimbo marupakan lingkungan nan sangat heterogen jiko dibandingkan jo komunitas tumbuahan darek. Heterogenitas iko dapek mamungkinkan karagaman hayati yang besar yang tadiri dari tumbuahan dan hean. Ekologi rimbo juga mampangaruhi desain strategi sampling inventarisasi rimbo, dan marupakan faktor utamo adolah maningkatkan jumlah satwa lia dan karagaman hayati.

Rujuakan[suntiang | suntiang sumber]